  • 1. Data: 2003-09-01 14:50:32
    Temat: Baza danych osobowych - jak w praktyce?
    Od: "Piotr Borowski" <k...@b...mac.edu.pl>

    Witam,

    Jesliby ktos z grupowiczow zechcial podzielic sie swoja wiedza na ponizsze
    tematy, bylbym wdzieczny.

    1. Czy baza klientow zawierajaca tylko ich adres emailowy powinna byc
    rejestrowana? Wykladnia nie jest tutaj dla mnie do konca jasna.

    (...)
    Danymi osobowymi będą zatem zarówno takie dane, które pozwalają na
    określenie tożsamości konkretnej osoby, jak i takie, które nie pozwalają na
    jej natychmiastową identyfikację, są jednakże, przy pewnym nakładzie
    kosztów, czasu i działań, wystarczające do jej ustalenia. Daną osobową
    będzie taka informacja, która pozwala na ustalenie tożsamości danej osoby,
    bez nadzwyczajnego wysiłku i nakładów, zwłaszcza przy wykorzystaniu łatwo
    osiągalnych i powszechnie dostępnych źródeł. Poza zakresem przedmiotowej
    definicji znajdzie się zatem taka informacja, na podstawie której
    identyfikacja osoby wymagać będzie nieracjonalnych, nieproporcjonalnie
    dużych nakładów kosztów, czasu lub działań.

    (...)
    Czy adres emailowy pod to podchodzi?

    2. Jakie sa koszty rejestracji bazy danych klientow? Czy prowadzac oddzielne
    serwisy i bazy, musze rejestrowac je osobno czy moge wszystko puscic razem?

    3. W jaki sposob sprawdzane sa zabezpieczenia bazy? Czy pociaga to za soba
    koniecznosc uzyskania licencji?

    4. Co sie dzieje, gdy baza fizycznie trzymana jest na serverze w USA, zas
    firma ma swa siedzibe w Polsce? Czy traktowane to jest jako swoisty eksport
    danych
    i jest regulowane oddzielnymi ustawami badz rozporzadzeniami?

    I kolejna sprawa z innej juz troche bajki.

    Jakie sa mozliwosci placenia niewielkich sum ludziom bez koniecznosci
    prowadzenia roboty papierkowej? Slyszalem, ze kwota 40 zl, wyplacana raz w
    roku, pozwala pominac rachunki, potwierdzenia.

    Pozdrawiam,

    Piotr Borowski

  • 2. Data: 2003-09-01 18:04:04
    Temat: Re: Baza danych osobowych - jak w praktyce?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | 1. Czy baza klientow zawierajaca tylko ich adres emailowy powinna byc
    | rejestrowana? Wykladnia nie jest tutaj dla mnie do konca jasna.

    To silnie zależy od tego, do czego używasz tej bazy danych. Jeśli są tod ane
    Twoich kontrahentów, to nie wymagają (moim zdaniem) rejestracji, tak jak nei
    rejestruje się bazy danych zawierającej wystawione faktury w firmie. Jeśli
    zaś chcesz na przykłąd tą bazą handlować, to już musisz to rejestrować.

    | 3. W jaki sposob sprawdzane sa zabezpieczenia bazy? Czy pociaga to za soba
    | koniecznosc uzyskania licencji?

    O ile się nie mylę, to zabezpieczenia bazy nie sprawdza się. Jek dane
    wyciekną to się wóczas przjmuje, że były za słąbe i pociąga do
    odpowiedzialności winnego.

> [...]
    eksport
    | danych
    | i jest regulowane oddzielnymi ustawami badz rozporzadzeniami?

    W ustawie jest zapis o transferze za granicę.

    | I kolejna sprawa z innej juz troche bajki.

    A na jakiej podstawie chcesz im to płacić?