  • Data: 2003-10-30 13:10:53
    Temat: Re: Bardzo pilne - sprawa sadowa
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AJA" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bnnpl6$blb$1@inews.gazeta.pl...
    > Dziekuje za odpowiedz na moj post. Bardzo mi Panstwo pomogliscie. Oraz
    > podniesliscie mnie na duchu.

    :-)

    > Problem jest taki ze zamiast ciagac sie po PIP i z wezwaniem do zaplaty,
    > moglem od razu skierowac sprawe do sadu. Kolega ktory mial w reku wyrok
    > wczesniej, dal to do komornika i komornik sciagnal z klientow ktorzy
    starej
    > firmie placili support. W tej chwili prawdopodobnie klienci placa do nowej
    > firmy.

    Nie wiem dokadnie o co chodzi, ale faktycznie - im szybciej dotrzes się z
    wyrokiem do komornika, tym lepiej.

    > Czyli nawet jak pujde do komornika to komornik i tak juz nie ma mocy
    prawnej
    > sciagania pieniazkow?

    Dokładnie. Jeśli zostało otwarte postepowanie upadościowe, to teraz syndyk
    przemuje kontrole i on ma zaspokoic wszystkich wierzycieli w miarę
    możliwości. Taka jest przynjamniej teoria. W praktyce syndyk zaspokaje
    głównie siebie. Długi wobec proacowników mają jednak dosyć wysoka pozycję w
    hierarchii, po publicznoporawnych zobawiązaniach, więc sprawa nie jest
    beznadziejna.

    > praktyce
    > Czyli to z syndykiem nalezalo by porozmawiac o tym ze naraz zabraklo
    > majatku w firmie.

    Tak. Może to byc nawet przestepstwo z art. 296 kk ( działanie na szkodę
    spółki ) i przede wszystkim z art 300 kk, który mówi wprost, że ten, który w
    przypadku grożącej mu niewypłacalności usuwa składniki majątku z masy
    upadłości podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. W przypadku
    uzasadnionego pdejrzenia takich działać należy zawiadomic prokuraturę.

    > Czy w momencie jak sprawa trafila do sadu gospodarczego o upadlosc, stara
    > firma mogla cokolwiek sprzedawac do nowej firmy? Czy mogla przepompowywac
    > pieniazki jakie otrzymywali od klientow?

    Patrz wyżej.

    > Zawiera
    > Gdzie szukac ograinczen? Bo nie za bardzo znam sie na tym. Powiem wiecej
    nie
    > znam sie na tym.

    No w tej ustawie, o której piszę. Ale nie przejmuj się tym za bardzo - i tak
    policzy tio wszystko syndyk o potem jeszcze Urząd pracy, więc oni się będa
    tym martwić.

    > Juz minelo 2 miasiace od kad nie pracuje w starej firmie.

    No to w porządku - do 6 miesięcy według mnie jesteś uprawniona do wypłat.

    > liste
    > syndykiem
    > Czyli nalezy napomknac syndykowi o ruchomosciach i nieruchomosciach jakie
    > miala stara firma a jakie ma teraz po nich nowa firma?

    Oczywiście. Choć jeśli nie jest idiotą, to sam się powinien zorientować w
    papierach. No chyba, ze je np. sfałszowano. Wtedy to kolejne przestępstwo.

    > Skad sie dowiedziec mozna czy upadlosc przeszla. Skad sie dowiedziec kto
    > jest syndykiem. Gdzie go szukac.

    Syndyk ma urzędować w starej siedzibie spółki. Wszystkiego dowiesz się w
    sądzie cywilnym w Wydziale gospodarczym- upadłościowym. Należy iśc do
    sekretariatu i wziąć w łapkę taki zeszyt zwany różnie, np. repertorium czy
    skorowidz i zobaczyć tam, gdzie złożono wniosek o ogłoszenie upadłości jaką
    sprawa ma sygnaturę i kto ją prowadzi i można wtedy dopytac się reszty - czy
    została ogłoszona, czy wyznaczono syndyka itp.

    Depi.