  • Data: 2003-10-29 07:20:43
    Temat: Re: Bardzo pilne - sprawa sadowa
    Od: "AJA" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziekuje za odpowiedz na moj post. Bardzo mi Panstwo pomogliscie. Oraz
    podniesliscie mnie na duchu.

    Użytkownik "Marcin Olender"

    > Zmiana nazwy nie ma znaczenia - podmiot praw i obowiązków pozostaje ten
    sam.
    > Upadłość to już problem.
    Problem jest taki ze zamiast ciagac sie po PIP i z wezwaniem do zaplaty,
    moglem od razu skierowac sprawe do sadu. Kolega ktory mial w reku wyrok
    wczesniej, dal to do komornika i komornik sciagnal z klientow ktorzy starej
    firmie placili support. W tej chwili prawdopodobnie klienci placa do nowej
    firmy.

    > Czy
    >
    > W sumie i możesz, ale po co? Z momentem ogłoszenia upadłości ( otwarcia
    > postępowania upadłościowego) z mocy prawa ulegają zawieszeniu wszelkie
    > postępowania egzekucyjne względem upadłego.

    Czyli nawet jak pujde do komornika to komornik i tak juz nie ma mocy prawnej
    sciagania pieniazkow?

    > Syndyk powinien zakwestionowac te transakcje i odzyskac majątek. W
    praktyce
    > bywa różnie.
    Czyli to z syndykiem nalezalo by porozmawiac o tym ze naraz zabraklo
    majatku w firmie.
    Czy w momencie jak sprawa trafila do sadu gospodarczego o upadlosc, stara
    firma mogla cokolwiek sprzedawac do nowej firmy? Czy mogla przepompowywac
    pieniazki jakie otrzymywali od klientow?

    > F. G. Ś. _Pracowniczych_. Jest to wyjście, ale jest do tego jakaś
    procedura.
    Tak chodzilo FGŚP :)

    > Moja wersja ustawy mówi, że nie przekraczającej średniej krajowej.
    Zawiera
    > też inne ograniczenia, w których w tej chwili trudno jest mi się połapać.
    Gdzie szukac ograinczen? Bo nie za bardzo znam sie na tym. Powiem wiecej nie
    znam sie na tym.

    > Od kiedy? Według mnie limit tu wynosi 6 miesięcy przed ogłoszeniem
    > upadłości. Ale...
    Juz minelo 2 miasiace od kad nie pracuje w starej firmie.

    > ... i tak procedura wygląda w ten sposób, że syndyk będzie sporządzał
    liste
    > osób uprawnionych do wypłat z FGŚP i przekazywał go do UP, skąd dostnie
    > pięniądze i będzie pracownikom wypłacał. Ja radziłbym sie umówić z
    syndykiem
    > i porozmawiać na ten temat. A w razie wątliwości co do jego dobrych chęci
    > poszukał porady prawnej.
    Czyli nalezy napomknac syndykowi o ruchomosciach i nieruchomosciach jakie
    miala stara firma a jakie ma teraz po nich nowa firma?
    Skad sie dowiedziec mozna czy upadlosc przeszla. Skad sie dowiedziec kto
    jest syndykiem. Gdzie go szukac.

    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    AJA