    From: "orro" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Badanie lekarza ZUS a pobyt w szpitalu
    Date: Thu, 16 Nov 2006 21:20:03 +0100

    Użytkownik "Akryl" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ejic94$n4p$2@nemesis.news.tpi.pl...
    .
    > W chwili obecnej przebywam na zwolnieniu lekarskim.
    > Dostalam wezwanie z ZUSu na badanie lekarskie w przyszlym tygodniu.
    > Dzisiaj bylam u lekarza i dal mi od poniedzialku skierowanie do szpitala.
    > Na wezwaniu pisze : "Zakład informuje, ze w razie uniemozliwienia badania
    > zaświadczenie lekarskie o czasowej niezdolnosci do pracy utraci waznosci.
    > W takim przypadku Zakład wyda decyzje o braku prawa do zasiłku."
    > Oczywiscie ktos z rodziny powiadomi ZUS o pobycie w szpitalu?
    > Czy ZUS moze odebrac prawo do zasilku chorobowego podczas pobytu w
> [...]

    Będąc w szpitalu jest się niezdolnym do pracy. Otrzymuje się zwolnienie ze
    szpitala za czas hospitalizacji (i najczęściej jakiś okres po). Czyli
    przysługuje prawo do zasiłku chorobowego za czas niezdolności do pracy
    wynikający ze schorzenia będącego powodem hospitalizacji. Co do badania
    lekarza orzecznika ZUS i ewentualnego ustalenia braku zasadności orzeczenia
    o czasowej niezdolności do pracy za okres zanim nastała hospitalizacja, to
    praktycznie jest to niemozliwe.
    Orzecznik zapewne ustali jakiś inny termin badania.
    Oczywiście, jeśli ta zaplanowana hospitalizacja faktycznie nastąpi.
    Pozdr, orro