  • Data: 2008-07-24 18:14:11
    Temat: Re: Babcia - szal finansowy (dlugie)
    Od: "edo.z" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    tmk pisze:
    Witam, dziękuję za odpowiedź.

    > Nie opisałes kto gdzie mieszka
    Faktycznie, można to jedynie pośrednio wnioskować z lektury postu.
    Starsza Pani mieszka sama w jej (w 50% mieszkaniu). Syn ma swoje życie,
    rodzinę, mieszkanie i nawet nie jest zainteresowany swoimi 50% - znaczy
    się cała wartość mieszkania byłaby starszej Pani.

    > Wydaje mi się ze zdodne z prawem, choć dyskusyjne etycznie było by jak
    > najszybsze sprzedanie mieszkania Tego 50% na 50%, kupienie kawalerki i
    > zainstalowanie babci w kawalerce.
    Taki też miałem plan. W taki sposób, aby spłacić wszystkie pożyczki z
    różnicy między kwotą sprzedaży starego mieszkania a zakupu kawalerki.
    Oczywiście po sprzedaży negocjując spłatę pożyczek natychmiast bez
    odsetek ani żadnych dodatkowych opłat (sam kapitał).

    > No i wtedy babcia moze jako tako funkcjonowac( jakos nie widze mozliwosci
    > eksmisji na bruk- nie wiem ile komornik musi z renty zostawić, ale spadku po
    > babci nie bedzie.
    > Negocjacje z bankami raczej odpadaja, bo który zgodzi sie na mniejszą kasę
    > płacona przez babcie do 110lat zycia? zwłaszcza ze babcia ma mieszkanie
    Absolutnie nie - faktycznie, znowu jasno nie napisałem w pierwszym
    poście - po sprzedaży mieszkania z części uzyskanej kwoty spłacane są
    wszystkie pożyczki natychmiast, ale po negocjacjach z instytucjami
    finansowymi, aby spłacić je jedynie w wysokości pożyczonego kapitału,
    bez żadnych dodatkowych opłat i odsetek.

    Michał