    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Autorskie prawa majątkowe - oprogramowanie
    Date: Wed, 3 Feb 2010 03:30:05 +0100

    On Mon, 1 Feb 2010, qwak wrote:

    > Wydaje mi się, że tak (ale nie jestem specjalistą ani prawnikiem).
    > Zobacz:
    > http://prawo.interia.pl/kodeksy?aid=7585&s=8
    > art. 74 ust. 1

    hm...i co z niego wynika? (ja też nie jestem prawnikiem :))

    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29
    +++
    Art. 41.
    [...]
    2. Umowa o przeniesienie autorskich praw majštkowych lub umowa o
    korzystanie z utworu, zwana dalej „licencjš”, obejmuje pola eksploatacji
    wyraŸnie w niej wymienione.
    [...]
    4. Umowa może dotyczyć tylko pól eksploatacji, które sš znane w chwili jej
    zawarcia.
    ---

    O ile wiem, prawnicy twierdzą, że dopuszczalna jest praktyka "przekazania
    praw autorskich w zakresie pól eksploatacji o których mowa w art.50 PA"
    - na przykład - ale skutkuje to tym, że wskazane *w przepisie* na który
    się powołujemy PA są przekazywane.
    Do tego dochodzą np. prawa do "zależnych" (które MUSZĄ być wymienione
    osobno, art.46).

    pzdr, Gotfryd