  • Data: 2011-12-07 09:48:37
    Temat: Re: Aukcja charytatywna - bilety Euro 2012 - od strony prawnej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Będę szukał dziury w całym :)
    > Jakim zdarzeniem cywilnoprawnym, potrzebnym dla określenia czynności
    > pod kątem podatkowym, będzie wydanie takiego biletu?
    > Pozornie wydawałoby się, że darowizną - ale przecież wiemy, że
    > "bezpłatność" jest interpretowana bardzo ściśle, nie może być
    > żadnego "świadczenia w zamian", a jedyne dopuszczalne obciążenie
    > dla obdarowanego musi spełniać warunek "nie czyniąc nikogo
    > wierzycielem"; warunek: "pan wpłaci najpierw na organizację
    > charytatywną" w żaden deseń mi do tego kryterium nie pasuje.

> [...]

    Zakładam, że nie będzie to akcja masowa, tylko zostaną w ten sposób
    rozdysponowane pojedyncze sztuki biletów w sposób nie budzący masowego
    rozgłosu.

    Wówczas konstrukcja logiczna mogłaby brzmieć:

    "Skoro już przesłał pan na konto organizacji kwotę XXX, to my nagrodę
    pragniemy panu darować ten oto bilet".

    Słabym punktem jest to, że po wpłacie nie można wymusić wydania biletu :)

    Ale mam wrażenie, że pytający chce po prostu wiedzieć, jak przybrać w
    odpowiednią formę coś, co strony na pewno sobie wyświadczą i sporów nie
    będzie.

    --
    Liwiusz