  • Data: 2005-09-07 16:28:04
    Temat: Re: Auchan Częstochowa interpetuje Kodeks Cywilny
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Majchrzak napisał(a):
    > Nie wnikam na razie w szczegóły samego towaru i jego nieużyteczności, ale w
    > końcu pokazałem pani menedżer AGD (i jednocześnie kierownik serwisu) treść
    > artykułu 560 Kodeksu Cywilnego, na co ona arogancko oświadczyła, że oni (tzn.
    > Auchan, co najmniej w Częstochowie) *Kodeks Cywilny* stosuje wobec firm.

    Jeśli jesteś konsumentem, to nie przysługują ci uprawnienia z tytułu
    rękojmi, a z tytułu niezgodności towaru z umową (ustawa z 27 lipca 2002
    roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Odstąpienie od
    umowy nie jest takie proste, a tylko w wyjątkowych przypadkach może
    nastąpić od razu. W pierwszej kolejności - wymiana albo naprawa.
    więcej - www.federacja-konsumentow.org.pl

    > W związku z tym mam pytanie:
    > 1. Czy takie postępowanie Auchan Polska jest zgodne z prawem?

    tak

    > 2. Czy pani menedżer AGD i kierownik serwisu wprowadziła mnie w błąd?

    nie

    > 3. Co dalej z moim globusem?

    Jest Twoją własnością.
    Możesz żądać wymiany.