  • Data: 2008-10-22 10:34:50
    Temat: Re: Art. 681. KC
    Od: przypadek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Paź, 10:48, 4...@g...de wrote:
    > Witam, czy jest tu jakiś prawnik? :)
    >
    > Art. 681. KC mówi: Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę
    > lokalu, należą w szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien,
    > malowanie ścian, podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak
    > również drobne naprawy instalacji i urządzeń technicznych,
    > zapewniających korzystanie ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i
    > odpływu wody.
    >
    > Czyli, do "drobnych nakładów" zalicza malowanie ścian, które może
    > kosztować nawet 1000-2000 zł za mieszkanie. Chyba nie są to "drobne"
> [...]

    Generalnie jeśli wynajmujesz mieszkanie na parę lat, to pewnie zasadne
    będzie je odmalować. W Niemczech np. jest to regułą. Jeśli na krócej -
    no to stosownie do potrzeb. Jeśli bierzesz mieszkanie na dzień dobry
    wymagające odmalowania, zawarłbym tę kwestię w protokole przekazania,
    żeby nie musieć odmalowywać po poprzednich lokatorach.