eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAdnotacja na FV odnośnie właności towaru... › Re: Art 589 kc receptą na upadłość odbiorcy?; było: Adnotacja na FV odnośnie właności towaru...
  • Data: 2002-09-02 18:07:24
    Temat: Re: Art 589 kc receptą na upadłość odbiorcy?; było: Adnotacja na FV odnośnie właności towaru...
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 02 Sep 2002 01:00:14 +0200, Miros?aw St?pi?ski wrote:

    > Czy je?eli postaram si? o umieszczenie daty pewnej na umowie ramowej
    > (nazwijmy j? umow? wspó?pracy handlowej), w tre?ci której zawrzemy
    > postanowienie, ?e ka?da umowa sprzeda?y zawarta pomi?dzy umawiaj?cymi
    > si? stronami w okresie obowi?zywania umowy wspó?pracy handlowej obj?ta
    > jest zastrze?eniem przeniesienia w?asno?ci to czy wprost to
    > postanowienie b?dzie implikowa?o skuteczno?ae takiego zastrze?enia w
    > ?wietle art 590 wobec wierzycieli w przypadku ka?dej jednostkowej umowy
    > sprzeda?y zawartej _po_ dacie pewnej umieszczonej na umowie ramowej?

    Moim zdaniem tak,
    ale tu chodzi o twoj majatek, takze konsultuj to z kims jeszcze
    (oprocz kancelarii polecilbym jeszcze konsultacje z notariuszem)

    > Czy
    > w ogóle taki przypadek by? omawiany w orzecznictwie?

    Natknalem sie na orzeczenie dotyczace umowy dostawy (605 - 612 kc),
    umowa ta ma bardzo podobny charakter do umowy, ktora chcesz zawrzec .
    (podstawowa roznica miedzy tymi uowami polega na tym, ze przy dostawie
    dostawca jest nie tylko sprzedajacym ale rowniez i wytworca),

    W sprawach nieuregulowanych, dotyczacych dostawy stosuje sie przepisy o
    sprzedazy w tym rowniez przepisy dotyczace zastrzezenia prawa wlasnosci

    Problem prawny dotyczyl co prawda czegos innego, ale zwiazany byl z tym,
    ze umowa dostawy zawierala zastrzezenie prawa wlasnosci, no i opatrzona byla data
    pewna

    zapis w umowie byl skuteczny

    (wyrok SN z 21.01.1999 r I CKN 955/97 OSNC 1999/10/169)

    > Ha, nie jest to dla mnie do ko?ca takie oczywiste. Dr?czy mnie pytanie,
    > czy umowa ramowa wystarczy...

    :-)
    mialem kiedys podobny dylemat,
    Nie bede probowal wywodzic, dlaczego sadze ze data na umowie ramowej
    wystarczy (opis moich pogladow na ten temat zajalby dluzsza chwile ...)

    tak czy inaczej skonsultuj to z kims jeszcze,
    jezeli z dwoch - trzech niezaleznych zrodel dostaniesz podobna opinie, to chyba nie
    ma
    sie co czaic ?

    --
    Wojciech