eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoArt 28 a art.33 ust.1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych › Re: Art 28 a art.33 ust.1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych
  • Data: 2012-04-11 12:19:13
    Temat: Re: Art 28 a art.33 ust.1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych
    Od: xxx <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-04-10 23:38, Liwiusz pisze:

    > Właśnie na tej podstawie, że zgodnie z art. 33 poprzednia umowa
    > [cytat]"ulega rozwiązaniu" a na podstawie art. 28 zostaje zawarta nowa
    > umowa.
    >
    > Wszystko jest spójne.

    Sprzeciw. Taki tok rozumowania może powodować określenie ceny która
    rażąco będzie odbiegać od warunków rynkowych i strona umowy
    (ubezpieczony) nie będzie świadomy jaki jest koszt umowy ubezpieczenia
    zawartej automatycznie zgodnie z art.28 ust.1.
    Dlatego poświadczenie woli stron jest wskazane zgodnie z normami
    współzycia społecznego w stosunkach cywilno-prawnych. W przeciwnym
    przypadku strona umowy (ubezpieczyciel) może narazić ubezpieczonego na
    wysokie koszty. Tym bardziej wg doktryny prawa cywilnego - kolejna umowa
    ubezpieczenia OC nie jest już umową ubezpieczenia obowiązkowego i nie
    znajdują wobec niej zastosowania ograniczenia dotyczące jej
    rozwiązywania. A jeśli rozwiazania umowy- to także świadomości istnienia
    tejze umowy z jej waunkami (ceną) przez 2 strony umowy od momentu jej
    obowiązywania. Bo jak można rozwiązać umowę nie mając wiedzy na temat
    ceny wynikającej z umowy i jej warunków?