  • Data: 2008-08-18 13:49:12
    Temat: Re: Archiwizacja serialu /emitowany w USA/
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 18 Aug 2008 15:26:22 +0200, januszek napisał(a):

    > Obawiam się, że to nie jest takie wprost proste bo p2p faktycznie działa
    > na zasadzie odbieram/wysyłam ale niekoniecznie musi być tak, że wysyłam
    > to co pobieram.

    No ale ktoś musi rozpowszechnić, żebyś pobrał, prawda? Więc tu
    rozpowszechnianie jest.

    > Do tego wszystkiego wysyłane dane są tylko malutkim
    > kawałkiem całości.

    Oczywiście, fragment utworu.

    > Gdybym chciał tu szukać analogii to jest to takie
    > same rozpowszechnianie jak gwizdanie sobie "fiufiu" na ulicy bo te
    > "fiufiu" to napewno jest częścią jakiegoś chronionego przez prawo
    > utworu.

    Nie, nie jest. Nawet jeśli będziesz wyfiufowywał w ten sposób kawałek
    melodii z "Most na Rzece Kwai" to i tak będzie to najwyżej jakieś
    opracowanie, ale na pewno nie rozpowszechnianie oryginalnego.
    Jeśli szedłbyś z bumboksem i to fiufiu byłoby oryginalnym utworem, to
    wówczas owszem, mamy do czynienia z rozpowszechnianiem utworu.

    > Od kiedy zaczyna się oprogramowanie (w sensie od jak dużego fragmentu
    > kodu binarnego)? Czy tu:
    >
    > 0101010101
    >
    > już udostepniłem publicznie kod Microsoft Office, czy jeszcze nie?

    Pewnie nie. Ale wybacz, nie uwierzę, że to jest tak, że milion
    użytkowników udostępnia w sieci 1/1000000 kodu konkretnego utworu, a
    ściągający zlepia sobie z tych kawałeczków.
    Zresztą -- nie znam się na p2p, więc strzelam -- oprogramowanie pokazuje
    transfery, prawda?

    > Albo inaczej - jeśli udostępniam 1% kodu utworu X to już rozpowszechniam
    > czy jeszcze nie?

    Odsyłam do opisanej dziś sprawy teledysku 'Marusia'. Dość zbliżona
    materia ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl