  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Archiwizacja serialu /emitowany w USA/
    <s...@m...pkpik.pl>
    <g86hdh$2bm5$1@opal.icpnet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <g86kaa$2e0b$1@opal.icpnet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <g871dv$o6o$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <g87eng$vj$1@opal.icpnet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl> <g88cad$6eh$1@news.onet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <3...@r...googlegroups.com>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    Date: 18 Aug 2008 15:26:22 +0200

    Olgierd napisał(a):

    > Bezpośredniej definicji w ustawie brak, aczkolwiek można próbować ją
    > sobie odtworzyć na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 3 -- jako jakiekolwiek
    > udostępnienie publiczne. Udostępnienie to coś więcej niż wyświetlenie czy
    > emisja.

    Obawiam się, że to nie jest takie wprost proste bo p2p faktycznie działa
    na zasadzie odbieram/wysyłam ale niekoniecznie musi być tak, że wysyłam
    to co pobieram. Do tego wszystkiego wysyłane dane są tylko malutkim
    kawałkiem całości. Gdybym chciał tu szukać analogii to jest to takie
    same rozpowszechnianie jak gwizdanie sobie "fiufiu" na ulicy bo te
    "fiufiu" to napewno jest częścią jakiegoś chronionego przez prawo
    utworu.

    > Zresztą gdyby było inaczej to mielibyśmy problem z czymś takim jak
    > rozpowszechnianie właśnie oprogramowania -- nawet tego, co do którego
    > jest oczywistym, że sieci P2P są do tego jak najbardziej powołane.

    Od kiedy zaczyna się oprogramowanie (w sensie od jak dużego fragmentu
    kodu binarnego)? Czy tu:

    0101010101

    już udostepniłem publicznie kod Microsoft Office, czy jeszcze nie?

    Albo inaczej - jeśli udostępniam 1% kodu utworu X to już rozpowszechniam
    czy jeszcze nie?

    j.

    --
    *** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
    znamy date (konca swiata?): http://42.pl/u/Qtv_redbuttonday