  • Data: 2008-08-17 22:44:02
    Temat: Re: Archiwizacja serialu /emitowany w USA/
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Patryk Włos pisze:

    > Serwery proxy to automaty. Gdzieś było nawet orzeczenie polskiego sądu,
    > dotyczące właśnie automatów (chociaż nie wiem, czy proxy) - było w
    > skrócie takie, że jak jakiś automat zbiera dane jak leci, to nie ma mowy
    > o przestępstwie.

    Czyli jak postawię serwer p2p, który ściąga wszystko jak leci, to
    przestępstwa nie będzie? A jak tylko połowę - to będzie? ;)

    > W przypadku p2p, mówimy ewidentnie o świadomym działaniu - no chyba, że
    > ktoś ewentualnie zmontuje sobie macierz ~10-20 terabajtów i zrobi
    > skrypt, który rzeczywiście będzie zasysał przez p2p *wszystko*, jak

    No właśnie ;)

    > leci. Wtedy może się nie będzie można doczepić od strony prawnej - ale
    > warto podkreślić, że to nadal złodziejstwo i zwykłe skurwysyństwo.

    Pierdu-pierdu...

    Jak już chcesz moralizować, to bądź obiektywny.

    Nie jest skurwysyństwem wykorzystywanie pozycji monopolisty(*) do
    osiągania kosmicznych zysków?

    Nie jest złodziejstwem wymaganie opłaty za towar być może koszmarnej
    jakości przed jego konsumpcją?

    (*) tak, monopolisty - bo nie ma konkurencji między dostawcami danej
    produkcji (autoryzowany dystrybutor co do zasady jest jeden) i z reguły
    także produkcja jest zmonopolizowana (ktoś wyprodukuje coś podobnego i
    zaraz są pozwy o plagiat)