    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Apel poparcia dla KOD
    Date: Mon, 21 Dec 2015 17:39:25 +0000 (UTC)

    Użytkownik Marcin N m...@o...pl ...

    a-i-prosba-do-kod

    > Przecież to pic na wodę.
    >
    > Nagle ludzie zaczęli SAMI Z SIEBIE protestować w sprawie tak zawikłanej
    > prawnie, że prawnicy do końca nie są pewni, o co chodzi?
    >
    > Terefere...

    Spór moze i prawnie jest zawikłany, chociaz nie widziałem, aby jakis znany
    PRAWNIK z dorobkiem wypowiadał się ze to PiS ma rację w jakimkolwiek
    aspekcie...

    Myslę natomiast ze ludzie instynktownie czują kto kreci *zdecydowanie
    bardziej*... zwłaszcza ze przynajmniej jedna osoba mówi wprost ze prawo
    prawem ale TK im po prostu przeszkadza...

    Myslę, że gdyby intencje były czyste to znaczy: PiS zrobiłby ustawe o 500,
    lub podniósł kwote wolną, nawet progresywnie tylko dla najbiedniejszych (co
    rzeczywiście bylo w wyroku trybunału a nie to co sie potocznie mówi) czy
    nawet zrobiłby ustawe o podatku bankowym i TK by te rozwiazania pod jakims
    błahym pretekstem zakwestionował to wtedy spór byłby inny i sprawa by
    zupełnie inaczej wyglądała.

    Ale przeciez kazdy wie, ze nie te ustawy TK mogłby pisowi zakwestionować.
    Mamy wiec ewidentnie kłamliwą retorykę, dodatkowo nejasne wytlumaczenie
    prawne, brak autorytetów pozapolitycznych ktore potwierdzałyby to
    wytłumaczenie oraz niekonsekwentny przekaz polityczny - dziwisz się ze
    ludzie czują podskórnie ze cos jest nie tak?

    Pomijam takie zarciki, jak ten z ministrem Macierewiczem - nikt nie lubi
    byc okłamywany w aż tak oczywisty sposób...