    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro a ochrona danych osobowych
    Date: Thu, 8 Apr 2004 18:29:44 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@pc254.nowysacz.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "Piotrrekk" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:c53j0h$erg$1@inews.gazeta.pl...

    > Allegro nie posiada danych zawartych w dowodzie osobistym, poza imieniem
    > i nazwiskiem, więc nie wiem o co Ci chodzi. Adres jaki posiada Allegro,
    > wcale nie musi być adresem zameldowania, nie posiadają również mojego
    > numeru PESEL ani numeru i serii dowodu osobistego. Mógłbyś sprecyzować,
    > na czym polega bezsensowność kwestionowania prawa Allegro do posiadania
    > kopii mojego dowodu osobistego?

    Ano na tym, że Ustawa o ochronie danych osobowych zezwala na
    administrowanie danymi osobowymi kontrahentów nie precyzując jakie to mają
    być dane. Tak więc ALLEGRO ma prawo tymi danymi administrować skoro im je
    podasz dobrowolnie. Skoro stawiają jako warunek świadczenia swoich usług
    podanie tych danych, to masz dwa wyjścia. Albo je podać, albo nie. Jak nie
    podasz, to oni nie będą świadczyć swoich usług i tyle. ponieważ
    monopolistą nie są, to im zasadniczo nic nie zrobisz. Jak podasz, to będą
    je świadczyć. To, czy podasz im te dane w mailu, czy też prześlesz ksero z
    dowodu z punktu widzenia ustawy o ochronie danych osobowych jest obojętne.

    I o to mi chodziło. Po prostu nie ma przepisu zabraniającego uzyskania
    kserokopii cudzego dokumentu tożsamości. Można by ich ewentualnie
    zaatakować ze strony ustawy o ochronie danych osobowych, ale ta ustawa nie
    zabrania im posiadania takich danych.