eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAllegro - Jak wyegzekwować zawartą umowę? › Re: Allegro - Jak wyegzekwować zawartą umowę?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    news-out.readnews.com!news-xxxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 14 Feb 2012 17:34:46 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Allegro - Jak wyegzekwować zawartą umowę?
    In-Reply-To: <jhbmh9$l6f$1@usenet.news.interia.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1202141716010.2116@quad>
    References: <jhb465$l60$1@usenet.news.interia.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1202131805310.3120@quad>
    <jhbmh9$l6f$1@usenet.news.interia.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 50
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1329238477 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1216 83.15.167.123:61223
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:698426
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 13 Feb 2012, JK wrote:

    >>> I tu zaczyna się problem. Dostałem nie to co
    >>> licytowałem.
    >>> A mianowicie podobną kartę,
    [...]
    >>> Pytanie brzmi: Jak postąpić? Odesłać to co
    >>> dostałem, ponosząc przy tym koszty wysyłki,
    >>> czy żądać wypełnienia umowy, czyli
    >>> dostarczenia właściwej karty?
    [...]
    >
    > Owszem zapytałem. Przez trzy dni nie było reakcji. Dzisiaj się przypomniałem.
    > Już po tym jak wysłałem mojego posta na newsy, dostałem odpowiedź
    > i deklarację wymiany karty.
    > Ale pytanie pozostaje.

    Na mój gust, odesłanie "w ciemno" byłoby zdecydowanie złym rozwiązaniem.
    Po kolei:
    1. część sprzedawców zastrzega, że reklamację przyjmuje *po uzgodnieniu*.
    W takim układzie nawet "racja sądowa" nie chroni przed skądinąd słusznym
    negatywem. Po prawdzie ten nie zastrzega, ale:
    2. w pozostałych przypadkach takie odesłanie z grubsza pasuje do
    "odstąpienia od umowy", dającym znacznie mniej do gadania klientowi
    i mogącemu wprost prowadzić do sporów o rozpakowanie, ślady
    wkładania do gniazda itede, na deser pozostawiając co najmniej
    wątpliwą sprawę poniesienia kosztów własnej wysyłki
    3. najkorzystniejsze jest to co w sumie Ci się nie podobało, czyli
    oparcie postępowania o niezgodność z umową. A tu wypada dać
    sprzedawcy szansę aby zajął stanowisko: IMVHO, przepisy nie
    uprawniają kupującego do narzucania sprzedawcy *w jaki
    sposób* ma postąpić, aby ustosunkować się do zarzutu
    niezgodności. Przepisy po prostu oddzielnie odnoszą się
    do sprzedaży na odległość i niezgodności z umową, więc
    czepiając się niezgodności trzeba poprzestać na tym (i tylko
    na tym) do czego jesteśmy uprawnieni. Nie można z przepisu
    o odstąpieniu od sprzedaży wziąć uprawnienia do "odesłania
    bo tak" i w przepisie o niezgodności pominąć prawa sprzedawcy
    do określania jak "naprawi" problem - przyroda zna przypadki,
    kiedy sprzedawca dosyłał drugi przedmiot bez innych żądań
    (co ma sens, jeśli koszt przesyłki jest porównywalny
    z ceną).

    Prawdą jest, że takie rozumowanie prowadzi do możliwości przewlekania
    ze strony sprzedawcy, ale bez przesady (jeśli w terminie nie odpowie
    na udowadnialne powiadomienie, to z mocy ustawy uznał reklamację).
    Co najwyżej można flejma wygenerować, jak liczyć termin na
    reklamację w takim razie :D

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1