eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoAlkomat policyjny jako dowod w sadzie - czy mozna go odrzucic? Wymagane przeglady itp... › Re: Alkomat policyjny jako dowod w sadzie - czy mozna go odrzucic? Wymagane przeglady itp...
  • Data: 2014-10-07 14:08:56
    Temat: Re: Alkomat policyjny jako dowod w sadzie - czy mozna go odrzucic? Wymagane przeglady itp...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Oct 2014, Sonn wrote:

    > Ale przecież tak jest. Możesz odmówić dmuchania w alkomat

    Podasz może podstawę prawną prawa do takiej odmowy?
    Tylko nie powiedz "bo tak", jako że wtedy również badania krwi
    można by było odmówić i jak sądzę byłoby to zjawisko powszechne.

    > i pojedziecie po
    > prostu na pobranie krwi, więc w czym problem?

    W tym, że jak nie pojedziemy, to badanie alkomatem nie przestanie
    być "skutecznie prawnie". Przecież napisałem - policjant może
    i zostanie ukarany za niezapewnienie badania, ale NIE MA PRZEPISU
    który MI daje prawo do żądania badania krwi.
    Tym samym niezapewnienie takiego badania nie uchyla wyniku z alkomatu.

    pzdr, Gotfryd