  • Data: 2007-08-23 18:51:09
    Temat: Re: Alkohol i alkomat
    Od: "Ciekawski" <N...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tm" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fai72t$lhj$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To jest chyba logiczne ze jakby Policja go puściła po pierwszym badaniu
    > przy
    > graniczym dopuszczalnym stężeniu alk. to istnieje prawdopodobieństwo że
    > jadąc dalej może mu wzrosnąć stężenie.

    Nie, to nie jest logiczne, ponieważ nie ma dowodu na to, że po tych 15
    minutach zamierzał prowadzić pojazd mechaniczny. Dajmy na to, ze kierowca ma
    do domu kilometr. W barze wypija alkohol i od razu wsiada do samochodu zanim
    alkohol "wejdzie w krew". Podczas przejazdu zatrzymuje do Policja. Dajmy na
    to alkomal wskazuje 0,15 promila. Odczekaja kilknaście minut i ponowne
    badanie wskaże no. 0,3 promila, ale w tym czasie gdyby go nie zatrzymano
    byłby już w domu. Oznacza to, że gdyby go nie zatrzymano kierowca
    przejechałby przykładowy kilometr majac poniżej 0,2 promila. To taki
    przykład. Ja rozumiem, że pomiar jest dokonany dwukrotnie, ale raz za razem,
    a nie w przeciagu kilkunastu minut. Ten kierowca prowadził samochód mając we
    krwi np. 0,15 promila, a nie 0,3 promila. A gdyby po pierwszym badaniu
    zamknął swój samochód i stwierdził, że dalszą drogę odbędzie pieszo?

    > Tak off topic - Ciekawe czy byłbyś tak dociekliwy jakby koleś jadać dalej
    > zabił ci dziecko po pijaku?

    Zastanów się jak 0,2 promila alk. wpłynie na reakcję kierowcy. Są kraje
    gdzie wartością graniczną jest 0,8 promila np. w Kanadzie. Powinieneś
    przeczytać: http://tiny.pl/5487

    > nie pozdrawiam

    Jestem kulturalnym człowiekiem, wiec POZDRAWIAM serdecznie