  • Data: 2004-03-20 09:18:50
    Temat: Re: Alimenty(renta) a wiek
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:5a33.000012c9.405c08ea@newsgate.onet.pl

    > Tak , czytałam już to tylko kłóca sie tu dwie rzeczy lub tez raczej nie
    > uwzględniają takiej sytuacji

    Nic tam się z niczym nie kłóci.

    > "Renta rodzinna przysługuje uprawnionym członkom rodziny osoby, która w
    > chwili śmierci miała ustalone prawo do emerytury lub renty "

    To Ciebie nie dotyczy bo w chwili tej śmierci nie miałaś
    ani renty ani emerytury, a "tylko" alimenty.

    > Miałam przyznane sadownie alimenty i w dniu smierci rodzica
    > otrzymywałam je

    Osoba która miała obowiązek Cię alimentować zmarła
    więc z jej śmiercią ustaje wypłacanie_płacenie alimentów.

    > "Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat będąc na ostatnim roku studiów, prawo
    > do renty przedłuża się do zakończenia tego roku studiów."
    >
    > Przekroczylam ten wiek ale mialam nadal prawo do alimentów uzasadnione
    > sadownie i nadal bym je otzrymywała gdyby nie smierc rodzica

    Wyczuwam w Twoich słowach jakąś gorycz_pretensję.
    Powiem więc przewrotnie - jeśli masz pretensję to
    możesz ją tylko mieć do tej osoby co *za wcześnie zmarła*
    i nie miej ten pretensji do społeczeństwa, że już nie chce
    Cię dotować ze swoich podatków_składek.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wystarczy dać komuś nieco więcej swobody,