  • Data: 2005-12-15 19:37:44
    Temat: Re: Alimenty na teścia???
    Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek napisał(a):

    > Nie jasne, rozumiem w obecnej sytuacji ona fizycznie nie osiąga
    > dochodu, ale ja osiągam a co moje to i jej :)

    A nawet bardziej;-)

    > No miałby z czego egzekwować, ale wtedy nie wiadomo czy by w ogóle
    > zostało zasądzone ponieważ moja żona nie wykazywałaby dochodu. A jak
    > myślisz w tej sytuacji warto spisać rozdzielność majątkową?

    Nie mam pojęcia, jak zareagowałby sąd na żone żyjącą powietrzem. Ale
    taka rozdzielność też może być bronią obosieczną. Z trzeciej strony
    znam przypadek, gdzie ojciec nie płaci alimentów na własne dzieci,
    majątku udaje, że nie ma (poprzepisywany na matkę, reszta idzie na
    konto konkubiny), komornik wyszarpać nie ma z czego, albo mu się nie
    chce, wyrok odsiadki ma, ale nie siedzi. A dzieci jak najbardziej
    małoletnie i w dodatku nie pijące, więc...

    Jednym słowem, sam musisz policzyć, co się bardziej opłaca, być może
    rozdzielność coś pomoże, ale jesli trafisz na komornika, który wydrze
    na poczet alimentów częśc majątku żony, to skórka za wyprawkę plus
    koszty komornika...

    A w ogóle, jest jakiś prawdziwy prawnik na sali?
    Justyna