  • Data: 2008-03-02 13:09:12
    Temat: Re: Adwokat chce mnie oskalpować - czy słusznie ??
    Od: Bibi <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > To mi, który pisze nie na temat cierpokliwie odpowiadasz, a osobę która
    > zadaje pytanie i rozumie twe metafory olewasz... dziwne...

    Niestety zdarzają się osoby, które uważają, że mają rację i sensowne
    argumenty strony przeciwnej ignorują, żeby nie wyszło, iż jej niestety
    nie mają :)

    Ale ja generalnie nie o tym chciałem. Uważam podobnie jak chyba
    większość trzeźwo myślących ludzi, że żadnych stawek minimalnych być
    nie powinno. Tak naprawdę występują chyba tylko w zawodach
    prawniczych. Ciekawe dlaczego... I żadne przytaczanie taksówkowych
    stawek minimalnych (o zgrozo 5 złotowych), czy służby zdrowia jest nie
    na miejscu. Lekarzom bardzo często się nie płaci.

    Jeśli chodzi o konkretną sprawę, to zadziwiające jest to, że szanowni
    koledzy prawnicy nawet nie rozważyli możliwości, że adwokat faktycznie
    mógł już z góry (lub w trakcie trwania sprawy) sobie założyć, że złoży
    pozew o większą stawkę i zarobi 3 razy tyle, mimo wcześniejszych
    ustaleń. Przecież w każdym zawodzie są przekręciarze.

    Jeszcze tylko w stronę Hanki chciałem napisać odnośnie tych tłumaczeń.
    Piszesz, że bierzesz 40 złotych za stronę a studentka bierze 15, a
    jeśli byłybyście prawnikami to obydwie wzięłybyście po 40 niezależnie
    od tego czy przetłumaczyłaś świetnie czy źle. To jest chore, ale
    najprawdopodniej nigdy zmianie nie ulegnie. A prawnikami niestety
    wszyscy zostać nie mogą, bo kto by nam wtedy piekł chleb :)