  • Data: 2006-09-19 13:00:37
    Temat: Re: Adwokat a prokurator...
    Od: "Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ok, w takim razie czy mozna nazwac - czy sam aplikant prokuratorski moze
    > nazwac siebie 'mecenasem'? Bo zawsze wydawalo mi sie, ze
    > mecenas=adwokat... Jesli sie myle - prosze mnie wyprowadzic z bledu...

    Kazdy moze siebie nazywac "mecenasem" bez konsekwencji, bo to jest
    termin, ktory prawnie nie istnieje (a co za tym idzie raczej watpliwa jest
    odp z art. 61 kw). Zwyczajowo nazywa sie tak adwokatow, a czasami tez radcow
    prawnych, a spotkalem tez kiedys rzecznika patentowego do ktorego tak sie
    zwracano. Termin "adwokat" i "radca prawny" jest chroniony i dopiero jego
    bezpodstawne przypisywanie sobie skutkowaloby z art. 61 kw oraz ew. odp.
    cywilnoprawna.
    Gdy jednakze poprzez przypisywanie sobie tytulu mecenas podejmuje sie
    konkretnych czynnosci jako "niby-adwokat" to juz inna sprawa - mozliwa za
    przestepstwo oszustwa- wszystko zalezy od okolicznosci.
    Dlaczego chcesz to komus zglaszac ? Co Ciebie to intresuje ? Nie
    rozumiem checi donosicielstwa

    > Znam przypadek, ktory podwaza to co napisales, tzn. aplikant
    > prokuratorski rozdaje wizytowki, na ktorych ewidentnie napisane jest
    > 'adwokat', ponadto ta osoba wziela kase za reprezentowanie kogos w
    > sprawie jako adwokat... Nie wiem, czy to normalne w naszym kraju, ale
    > tak bylo... Zastanawiam sie, gdzie mozna cos takiego zglosic, zeby
    > ukrucic takie postepowanie..

    Teoretycznie mozliwe jest aby adwokat byl aplikantem prokuratorskim, ale tak
    zyciowo to zupelnie nieprawdopodobne. Kase mogl przyjac dla swego szefa -
    adwokata u ktorego np. pracuje. Moze tez taki aplikant prokuratorski byc
    aplikantem adwokackim jednoczesnie (co tez malo prawdopodobne) i wtedy w
    pewnym zakresie jako substytu moglby reprezentowac inne osoby przed sadem.

    Wszystko zalezy jak widzisz.

    Cezar