  • Data: 2006-01-15 08:49:28
    Temat: Re: Adres IP umieszczony na stronie.
    Od: Pav <n...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    BartekK napisał(a):
    > Adres ip nie jest twoj. Jest przyporzadkowany do twojego komputera albo
    > i calej sieci komputerow. Nie jest to "dana osobowa" ktora podlega
    > ochronie.
    > Zawsze mozna napisac "ktostam z adresu ip 217.98.97.159",
    > bo rownie dobrze moglbys chciec zabraniac umieszczenia wpisu "ktostam z
    > Warszawy".

    Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
    danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn.
    zm.), za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące
    zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    W świetle cytowanej definicji, za dane osobowe uznaje się zarówno
    takie informacje, które pozwalają bezpośrednio na określenie
    tożsamości konkretnej osoby, jak również takie, które nie pozwalają
    na jej natychmiastową identyfikację, są jednakże przy pewnym
    nakładzie kosztów, czasu lub działań wystarczające do jej ustalenia.
    Nie stanowią natomiast danych osobowych takie informacje, na
    podstawie których nie jest możliwe zidentyfikowanie osoby oraz takie,
    na podstawie których wprawdzie można byłoby ją zidentyfikować, lecz
    wiązałoby się to z nadmiernymi kosztami, czasem lub działaniami.

    Teraz odpowiedz sobie czy w świetle powyższego tekstu zaczerpniętego
    ze strony GIODO można uznać,że akurat w tym przypadku adres ip jest
    czy nie jest daną osobową.Zawsze trzeba brać pod uwagę okoliczności
    faktyczne i nie można zakładać,że adres ip jest lub nie jest daną
    osobową nie znając dokładnie tychże okoliczności.