  • Data: 2010-09-21 22:28:44
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...pl> napisał:

    > Nie rozumiesz mnie.

    No właśnie, bo to dwa przeciwstawne słowa (jednoznaczny - niejednoznaczny).
    Musisz wybrać jedną z opcji - wtedy Cię zrozumiem.

    > Najpierw pisałeś, że z zapisu tego wnioskujesz, kiedy zachodzą opisane w
    > nim okoliczności.

    O nie, nie wnioskuję "kiedy" zachodzą, ale że "jeżeli" (lub "skoro")
    łatwość określenia tożsamości może być zupełnie inna w przypadku
    różnych osób określających, to te same dane mogą być osobowe dla
    kogoś, a nie być takie dla kogoś innego - w zależności od możliwości
    identyfkacji po nich.

    > Popełniłeś w tym wnioskowaniu zasadniczy błąd, a ja cię
    > kilkakrotnie i bezskutecznie pytałem, kto oceni nadmierne koszty.

    To inna sprawa - dodatkowo komplikująca. W sytuacjach spornych
    ocenia sąd :-) Ale chyba nikt nie oceni, że np. po PESELU ja ustalę
    tożsamość z równą łatwością, co osoba uprawniona.

    > Moje zastrzeżenia co do jasności zapisu i twojego jego pojmowania nie
    > trafiały do ciebie, a wówczas jeszcze nie byłem do tego przyzwyczajony.
    > Toteż postanowiłem podejść z drugiej strony, uznałem (pozornie) precyzję
    > zapisu, i na tej kanwie także wykazałem nonsensowność teorii o dwoistej
    > naturze danych osobowych.

    Otóż i nie, bo to, co miało być nonsensowne (możliwość robienia co chcesz
    z uzyskanymi z trudem danymi, które _dla Ciebie_ nie były osobowe) okazało się
    w myśl tej samej logiki po prostu niedozwolone: zgodnie z nią stały się
    bowiem osobowe dla Ciebie, skoro juz posiadasz je możesz z łatwością określić
    tożsamość po nich. Twój przykład wręcz pokazał, że taka logika ma jak
    najbardziej sens.

    > Bo twoja teoria padła.

    Nie dlatego; nic nie zrobię, póki nie ustalisz i nie podasz swojego
    rozumienia omawianego przepisu. Po prostu nie mam z czym polemizować
    lub z czym się zgodzić - to i tego nie robię.
    BTW, interpretacja nie moja, lecz GIODO (piszę, żeby mnie nie ścigał za
    przywłaszczenie autorstwa ;-)

    Krystian