    Date: Wed, 17 Aug 2011 18:22:29 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ALKOHOLE 24h jakiś przepis?

    W dniu 2011-08-17 15:22, Twat pisze:

    > wódopoje otwierają na osiedlach bez żadnych ograniczeń co 100m wódka
    > 24h, zanim państwo się zorientuje w problemie minie ~30 lat, jestem za
    > szwedzkim rozwiązaniem tj 1-2 sklepy z alkoholem na całe miasto

    I dziś w "Twoim" sklepie zaopatruje się tylko okolica.
    Sądzisz że lepiej by było gdyby był to jedyny sklep z alkoholem w mieście?

    > pytam jak to jest od strony prawnej czy jest jakaś szansa na
    > OGRANICZENIE GODZIN PRACY, URZĄD MIASTA napisał że nie może wpływać na
    > godziny pracy bo to reguluje sobie przedsiębiorca, czy naprawdę mamy
    > takie debilne przepisy że można sobie otworzyć uciążliwy lokal w środku
    > sypialni jaką jest osiedle na terenie miasta a miasto nie ma na to
    > wpływu???

    Prawda jest taka, że to nie sklep jest uciążliwy, a pijane towarzystwo
    wokoło.

    Tak naprawdę wystarczy żeby dzielnicowemu się chciało i zrobi z tym
    porządek. Oczywiście nie będzie to prohibicja, ale znam przypadki
    wypracowania kompromisu, gdzie pijaczki pod naciskiem przenieśli się
    bezpośrednio spod sklepu w jakieś bardziej ustronne miejsce i wszyscy
    byli w miarę zadowoleni.

    Samo się nie zrobi - wykombinuj gdzie można by pijaczków relokować,
    zaszczep pomysł dzielnicowemu tak żeby myślał że sam na to wpadł i może
    się uda :)

    Ewentualnie kwestia przyjaznej infrastruktury - menele gromadzą się
    zazwyczaj pod daszkami, na ławeczkach, murkach itp. Jeżeli jest taka
    infrastruktura w miejscu uciążliwym, to przekonuj władnych w stronę
    likwidacji jej, albo najlepiej przeniesienia gdzieś gdzie nie będą
    przeszkadzać.

    Bo prawnych możliwości zamknięcia sklepu pewnie nie ma.
    Uroki życia w mieście - nie ma się wpływu że obok nie pojawi się coś
    czego byśmy sobie nie życzyli, czy to będzie droga, inny budynek, sklep,
    plac zabaw czy cokolwiek. Trzeba się wyprowadzić na wieś, kupić ziemi po
    horyzont i wtedy się jest na swoim.