  • Data: 2019-05-29 21:52:28
    Temat: Re: 5x 10. Pieszy przy przejściu.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.05.2019 o 21:30, Shrek pisze:

    > Jak słusznie zauważyłeś P63 nie ma. Autor miał zapewne na myśli P64
    > lub P83.

    Być może. A może nie.

    > Ale my rozmawiamy właśnie o pistoletach.

    No ja w tym miejscu raczej o maszynowym - nie wiem, jak Ty :-)

    > Ale ty się przechwalałeś że trafisz 997 strzałów pod rząd - raczej
    > nie trafisz, choćbyś był mistrzem świata w strzelaniu z pistoletu na
    > odległość 90 metrów. Po prostu tak działa rachunek
    > prawdopodobieństwa.

    Z maszynowego ogniem pojedynczym raczej poza typową tarczę sylwetkową
    nie powinienem wyjść nawet tysiącem strzałów. Zwłaszcza, gdy nie
    ustalono jakiegoś limitu czasu. Z krótkiego oczywiście masz rację, bo
    dystans 50 metrów, to już daleko.

    > NIe współczynników a prawdopodobieństwa trafienia pojedynczego
    > strzału - na ile oceniasz taki realnie?

    Z pistoletu maszynowego ogniem pojedynczym oceniam, ze w sylwetkową
    tarczę, która ma wymiar 50 x 170 cm, na dystansie 100 metrów wszystkie
    przestrzeliny w tarczę powinny trafić. Na temat pistoletu nie będę się
    wypowiadał. Na 50 metrach moim zdaniem 100% powinno wejść, co oceniam po
    tym, że strzelam taką konkutrencję po 100 metrowym biegu. Na 90 metrów
    ani sam nie strzelałem czegoś takiego, ani nigdy nie widziałem, by ktoś
    to strzelał w większych ilościach, by można o jakiejś tam statystyce mówić.

    > To akurat bardzo prosty wzór z rachunku prawdopodobieńswa i nie jest
    > to wzór na cokolwiek, tylko na prawdopodobieństwo wystąpienia pod
    > rząd zdarzenia o prawdopodonuiueństwie p w serii n.

    Wzór jest oczywiście prosty i prawdziwy. Tylko dane do niego wstawiasz
    po prostu z sufitu i tyle.