    From: Otto von Falkenstein <F...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: 250zl + 6ptk + brak odwololania od decyzji sadu ?
    Date: Fri, 26 May 2006 23:21:41 +0200

    bartek napisał(a):
    > witam kiedys pisalem na owej grupie o mojej sytuacji zwiazanej z mandatem.
    > po krotce przypomne,
    > wjazd obok smietnika na miejsce ktore bylo oznaczone zakazem ruchu,
    > podwozilem schorowana babcie akcja trwala kilka sekund.

    Trochę krótko jak na wysadzenie z samochodu "schorowanej babci". "Kilka"
    to 2-9 sekund.

    > Gdy juz cofalem policjant wyjechal z drogi pubblicznej z za zakretu zobaczyl
    > mnie zatrzymal i dal 250zl + 6ptk z artk. 9.

    Prawidłowo. Naruszyłeś zakaz ruchu. A artykuł pewnie był 92, albo 98 a nie 9

    > opisalem sytuacje na grupie, dowiedzialme sie ze moge sie odwolac - zrobilem
    > to.
    > Dzis mialem sprawe (mandat byl w kwietniu), sad sie pyta o sprawe wiec mowie
    > ze bylem w strefie ograniczonej prywatnej dostalem mandat z artk9 ktory mowi
    > o drodze publicznej a to nie jest ta droga.

    Poważnie? a art 98 kw to ty czytałeś?

    > Sad natomiast mowi ze to jest moja opinia, ze skoro przyjelem mandat to nie
    > moge sie od niego odwolac,

    Na pewno sąd tak powiedział? Coś mi sie wydaje że dokonujesz
    "dziennikarskiej interpretacji".

    > Ja na to: nawet jak mandat nie ma podstawy prawnej mowi o innej drodze?a ona
    > do mnie ze to ja tak uwazam.(mowilem rowniez ze pod presja policjanta mandat
    > zostal przyjety)

    A przepisy regulujące ruch poza drogami publicznymi? Myślisz, że można
    się do nich ot tak nie stosować?

    > Sad mowi ze to wszystko mandat mam zaplacic.
    > A ja sie pytam czy moge sie odwolac, a ta ze nie bo decyzja jest prawomocna.

    Słusznie. Odwolywałes się od PRAWOMOCNEGO mandatu, mandat stał się
    prawomocny w chwili podpisania go. Jak się nie zgadzałwes z oceną prawną
    policjanta trzeba było odmówić jego przyjęcia.

    > Czyli co ?pozostalo m itylko zaplacic mandat?

    Tak

    > nawet jesli jest niezgodny z kodeksem ruchu ?

    Jak narazie nie widze zadnej niezgodności. Nawet jeśli policjant podał
    niewłaściwą podstawę prawną to i tak można twój czyn zakwalifikować jako
    nie zastosowania się do zasad regulujacych ruch poza drogami
    publicznymi - 98 kw

    Nawet sie odwolac nie moge od tego ?

    Już się raz odwołałeś, mało ci?

    > To niemozliwe, skoro
    > dostaje mandat z ark9

    Nie ma czegos takiego jak ark9

    > ktory mowi o drodze publicznej a ja bylem na prywatnej
    > ???????

    Poza drogami publicznymi też obowiązuje prawo, nie wiedziałeś o tym?

    > Prosze o pomoc !!!!!

    Zapłać od razu, albo będziesz miec problemy

    --
    Falkenstein
    Sapientia est potentia