  • Data: 2003-07-27 07:10:56
    Temat: Re: 100zł mandatu, radiowóz i rachunek ...
    Od: scream <s...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik szaman2003 napisał:
    > 1. czy policjant może zawsze żądać ode mnie podania imion rodziców ?

    oczywiście, w normalnym toku legitymowania

    > 2. co z kwestia tego, ze nie chciał się należycie wylegitymować?

    możesz napisac zażalenie do jego przełożonego

    > 3. nie poinformowanie o celu podróży to chyba cos nie tak.

    wydaje mi sie, że nie muszą

    > 4. na wytrzezwiałke to chyba nie za coś takiego.

    wg ustawy musisz sprawiać jakieś problemy żeby Cie tam zabrali, w
    rzeczywistości jednak mogą zabrać każdego pijanego..

    > 5. Czy źle zrobiłem odmawiają badania alkomatem na iw ? przecież
    > powiedziałem , że chce mieć zrobione badanie stężenia alkoholu w krwi - co
    > jak wiem jest bardziej miarodajne.

    nie zbadali Cie?

    > 6. czy przypadkiem dawanie do podpisu czegoś bez dokładnego wyjaśnienia co
    > to jest, nie jest wykroczeniem ? Zawsze byłem uczony, żeby nigdy nie
    > podpisywać czegoś czego się nie przeczytało

    Nie trzeba było podpisywać.. a jeśli na tej karcie było napisane, że gdy
    Cie przywieźli byłeś agresywny a badanie wykazało 2,5 promila? Muszą
    mieć jeszcze papierek z alkomatu, ale przecież na izbie o to nie trudno.

    > 7. Czy odwołanie się od rachunku będzie miało jakiś sens ? Rozważam
    > wynajęcie prawnika(stać mnie na to) i dochodzenia swoich praw, gdyż uważam,
    > ze zostały naruszone. Z przytoczonego opisu wydarzeń wynika, że nie maja
    > danych dotyczących stężenia alkoholu, ani w powietrzu wydychanym, ani we
    > krwi.

    Mają albo i nie mają.. Wiesz, to że nie zrobili Ci badania teraz nic nie
    znaczy. Powiedzą, że byłeś pijany i nie pamiętasz teraz że dmuchałeś. A
    papierek z maszyny.. heh, najwyżej jakiemuś pijakowi każą dmuchać dwa
    razy i już mają papierek na Ciebie. I co? Przecież nie zrobią Ci testu
    na wykrywaczu kłamstw jak zaprzeczysz, a pamiętaj o jednym - jeśli przed
    sądem zeznaje policjant, to na 99% właśnie jemu uwierzą, bo jest
    funkcjonariuszem zaufania publicznego. Jego zeznania są po prostu
    bardziej wiarygodne dla sędziego. Tak to już jest..

    Twierdze, że walka w tym przypadku nie ma sensu.

    > 8. Czy tego typu dane zostaj gdzież zarchiwizowane i kto będzie miał do nich
    > dostęp ? Kiedy ulegają kasacji ?

    są archiwizowane
    policjant musi sie wyspowiadać w raporcie
    izba musi mieć dokumentacje na jakiś czas wstecz

    A oddali Ci chociaż Twoje rzeczy? Mojego kolege zabrali praktycznie
    sprzed drzwi jego domu. Stracił komórke, zegarek (oryginalna Omega, był
    sporo warty) i łańcuszek... I raczej tego nie zgubil, bo dzwonił i mówił
    ze go zabierają...
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl