  • 31. Data: 2009-01-11 07:23:52
    Temat: Re: REGON - jak sprawdzic
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Le5zek pisze:

    > Spróbuj zaryzykowac tworzenie takiej bazy, jesli cie kusi. Odradzam.

    Pierwsze z brzegu
    http://www.koksztys.com.pl/gieldawierzytelnosci.php?
    id=15&rg=1&zakl=1&szuk=0#odnosnik

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2009-01-11 09:53:27
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Pierwsze z brzegu
    > http://www.koksztys.com.pl/gieldawierzytelnosci.php?
    id=15&rg=1&zakl=1&szuk=0#odnosnik

    Ta agencja łamie zatem prawo.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 33. Data: 2009-01-11 10:03:48
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    > Wcale nie chodzi o masówkę, chodziło o możliwość wyszukania w
    > ogólnodostępnych bazach danych firmy, łącznie z NIPem, w celu wystawienia
    > fałszywej faktury. Ktoś powiedział, że tak się nie da, bo niepodobna jest
    > wygenerować prawdziwy NIP i o to dalsza dyskusja poszła.

    Podstawowe pytanie Icka (od którego odbieglismy dywagacjami) brzmialo: "Jak
    stwierdzic do kogo należy NIP".
    Odpowiedz brzmi "nie można stwierdzić". NIE ma w internecie bazy danych
    która te dane udostępnia - bo byłoby to wbrew prawu.

  • 34. Data: 2009-01-11 11:03:02
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

    > Allegro wymaga podawania NIP wystawiajacych aukcje? Nie zauwazylem.
    > Jesli ktoś DOBROWOLNIE podaje swój NIP w opisie aukcji - to jego sprawa.
    > Ale allegro nie jest baza NIP w sensie rozumienia ustawy.

    jak firma dobrowolnie nie poda nip w ofercie popelnia wykroczenie

    --
    http://Wspolna-Flaszka.PL - nasza-klasa dla żuli
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez

  • 35. Data: 2009-01-11 17:34:41
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "Le5zek" napisał:
    > Ta agencja łamie zatem prawo.

    i kogo to obchodzi?

  • 36. Data: 2009-01-11 20:43:10
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 11 styczeń 2009 11:03
    (autor Le5zek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gkcghj$3n0$2@news3.onet>):

> [...]
    > Odpowiedz brzmi "nie można stwierdzić". NIE ma w internecie bazy danych
    > która te dane udostępnia - bo byłoby to wbrew prawu.

    No i to już ustaliliśmy, a że grupa jest dyskusyjna a nie odpowiadająca :D,
    to se dyskutujemy dlaczemu.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 37. Data: 2009-01-12 07:43:15
    Od: armar <a...@p...fm>

    Le5zek pisze:

    > Podstawowe pytanie Icka (od którego odbieglismy dywagacjami) brzmialo:
    > "Jak stwierdzic do kogo należy NIP".
    > Odpowiedz brzmi "nie można stwierdzić".

    A piszesz to na jakiejś podstawie? Bo nie umiesz sprawdzić?
    Może spróbuj w bazie na stronie http://www.google.pl
    (sprawdziłem naprędce 6 i znalazło wszystkie firmy,
    których NIP podałem).

    > NIE ma w internecie bazy danych
    > która te dane udostępnia - bo byłoby to wbrew prawu.

    Piszesz to na podstawie Twojej nieznajomości tematu,
    a nie na podstawie faktów.
    Dla przykładu: http://rzseie.gios.gov.pl/
    (kliknij "szukaj" i wypluje ~9000 rekordów).

    --
    Pozdrawia Marek

  • 38. Data: 2009-01-12 16:00:50
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gkcjli$7hv$1@inews.gazeta.pl...

    > jak firma dobrowolnie nie poda nip w ofercie popelnia wykroczenie

    Czy ty rozumiesz subtelna róznice pomiedzy oferta na allegro a bazą danych?

  • 39. Data: 2009-01-12 16:09:28
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "armar" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A piszesz to na jakiejś podstawie?

    Podstawę prawną już podałem.

    > Dla przykładu: http://rzseie.gios.gov.pl/

    Ta baza danych i jej dostepnosc w internecie wynika równiez z ustawy, a nie
    czyjegokolwiek widzimisie. Podstawa jest ustawa z dnia 29 lipca 2005 o
    zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Zawiera wylacznie firmy
    wprowadzajace na rynek sprzet elektryczny i elektroniczny. Nie jest baza
    podatników, lecz firm, którym GIOŚ nadal numer rejestrowy.
    Poza tym powyższa baza nie umozliwia wyszukiwania po numerze NIP. Mozna
    zobaczyc NIP wyszukanej firmy - ale to nie to samo.
    Powtórze zatem poraz kolejny:

  • 40. Data: 2009-01-12 16:40:01
    Od: armar <a...@p...fm>

    Le5zek pisze:

    > Powtórze zatem poraz kolejny:

    Mogę stwierdzić, że Tobie google działa inaczej niż u mnie
    i zna numerki NIP większości firm,
    (które mają swoją stronę w Sieci).
    A to wystarcza, by "łatwo generować fałszywe faktury VAT
    na fikcyjne transakcje" - o czym mylnie pisałeś na początku wątku,
    gdyż wystarczy automatem generować kolejne numery NIP
    i sprawdzać ich bytność w bazie Google.

    Przykładowy wykaz który podałem, to firmy, które przede wszystkim
    przyjmują zepsuty sprzęt, a nie tylko wprowadzają go na rynek.

    --
    Pozdrawia Marek