  • 1. Data: 2004-07-01 14:02:22
    Temat: Pytanie odnoście przepisów budowlanych
    Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Czy wymiana okien w mieszkaniu własnosciowym w budynku z roku 1910 (nie
    wpisany do rejestru zabytków) moze być w uznana za samowolę budowlaną?

    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2004-07-06 07:29:53
    Temat: Re: Pytanie odnoście przepisów budowlanych
    Od: arcz<a...@w...pl>

    Pozwolenia na budowe nie wymaga wykonywanie robot budowlanych z
    wyjatkiem obiektow wpisanych do rejestru zabytko, jesli nie obejmuje
    on zmiany lub wymiany elementow konstr. obiektu i instalacji gaz., ale
    wymaga zgloszenia.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-08-07 10:25:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Jul 2004, Michał Mraczek wrote:

> [...]
    >+ wpisany do rejestru zabytków) moze być w uznana za samowolę budowlaną?

    Nie krzycz na mnie, bo pytanie postawiłeś jasno.
    Chciałem się *jednak* upewnić że chodzi o samowolę budowlaną
    (w rozumieniu przepisów właśnie) a nie kwestie związane z budynkiem
    jako takim (ścięcie z zarządem, wspólnotą, te rzeczy...), czyli
    czy "czepiającym się" jest nadzór budowlany lub inny wydział
    (architektura ?) gminy bądź miasta ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota, w posiadaniu dokumentu UM nakazującego pozostawić
    w miejscu zamurowywanego okna wnękę o głębokości 40 cm - mur bez
    tynku ma w tym miejscu 38 cm :>)