    From: "Dagger" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pytanie o naiwnosc ludzi w internecie
    Date: Mon, 13 Sep 2004 21:45:47 +0200

    Witam,
    Czesto chodzac po Internecie mozna zobaczyc strony ludzi ktorzy na bazie
    naiwnosci ludzi biora od nich pieniadze. Ostatnio widzialem stronke na
    ktorej byl opisany przypadek chorej osoby, przykladowe dokumenty, zdjecia
    itd. (wiem na 100% ze bylo to oszustwo) Poczym chca aby osoby z wielkim
    sercem wplacaly im na konto dowolne kwoty (w sumie nie zmuszaja, osoba
    wplacajaca robi to calkowicie dowolnie - opierajac sie tylko na materialach
    na stronie)
    I moje pytanie... czy to jest legalne? Czy wlasciciel takiej strony moze byc
    oskarzony... jak tak to o co konkretnie? Taka osoba nie obiecuje czegos w
    zamian wiec chyba wyludzenie to nie jest? Ktos moze wplacic a potem gdy sie
    dowie prawdy jakos skarzyc ta osobe?
    Z gory dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam
    Dagger