  • 11. Data: 2002-12-13 18:43:04
    Temat: Re: Pytanie o OC
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "Grzechotnik" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:atad3b$pvc$1@news.tpi.pl...
    > Pytanie pierwsze
    > od jakiej sumy zaczyna się odpowiedzialnośc PZU ktos wie?

    Z kontekstu rozumiem, że chodzi o OC - połowa najniższego wynagrodzenia tj.
    około 380 zł.

    > i czy jesli suma była niższa ni z ta od której zaczyna sie
    odpowiedzialnośc
    > PZU to czy traci się znizki za bezszkodowośc?

    W PZU nie. Ale niektóre towarzystwa pytają nie o ilość wypłaconych
    odszkodowań a o ilość szkód i wtedy tak.

    > I drugie ktos dziś ostro uderzył w bok wozu syna poczym oczywiście zwiał
    > szybciutko, mamy swiadka który widział zdarzenie ale nie potrafi podać
    > numeru rejestracyjnego pojazdu sprawcy, tylko markę i kolor, co uczynić z
    > takim fantem? syn nie ma AutoCasco, jest jakaś szansa na ubezpieczenie
    czy
    > trzeba naprawę kryć z własnej kiesy?

    Nie ma.
    Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w przypadku, kiedy sprawca nie jest
    znany (tak jak tutaj) płaci wyłącznie za szkody na osobie. Jeśli znajdą
    człowieka (acz przy podanych danych to chyba niemożliwe) to będzie wtedy za
    niego płacił albo jego ubezpieczyciel (jeśli miał polisę) albo w całości UFG
    (wtedy ściągnie z niego regresem wypłaconą Twojemu synowi szkodę).

    Pzdr
    Brodek

    --
    O ubezpieczeniach:
    http://hydepark.ryzyko.pl/

  • 12. Data: 2002-12-19 09:53:19
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    > Użytkownik Grzechotnik <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:ataigt$53a$...@n...tpi.pl...
    >
    > przepraszam masz racje przeczytałam źle hmm jeszcze raz przepraszam więc nie
    > widze przeszkód by otrzymac odszkodowanie w ustawie o funduszu gwarancyjnym
    > jest art.,mówiący o wypłacaniu odszkodowań w wypadku gdy sprawca nie jest
    > znany...

    Ale tylko za szkody osobowe a nie majątkowe

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com