  • 11. Data: 2009-10-17 08:31:44
    Temat: Re: Publikacja wyroku sądowego
    Od: kam <...@...pl>

    piotrl pisze:
    > Nie jest tak od końca, że wyroki nie są publikowane. Na przykład jeśli
    > chodzi o wyroki karne to
    > ich publikacja odbywa się poprzez umieszczenie odpisu wyroku w
    > sekretariacie danego wydziału karnego przez okres 7 dni od ogłoszenia
    > wyroku.

    przecież nie wyroków z rozprawy

    KG

  • 12. Data: 2009-10-17 09:35:11
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Nie rozumiem, co chcesz powiedzieć. Może trochę prościej ?

  • 13. Data: 2009-10-17 09:46:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    piotrl pisze:

    > Nie rozumiem, co chcesz powiedzieć. Może trochę prościej ?

    To, że to co napisałeś dotyczy tylko niektórych wyroków. Jak jest wyrok
    na rozprawie to jego publikacja nie jest taka jak napisałeś.

    --
    @2009 Johnson

  • 14. Data: 2009-10-17 09:47:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > No i zasadniczo można żądać udostępnienia treści wyroków.

    Na jakiej niby podstawie? Nie jest to informacja publiczna. Tylko
    wypadki określone w kpk/kpc (uregulowanie szczególne do informacji
    publicznej).

    --
    @2009 Johnson

  • 15. Data: 2009-10-17 09:59:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam pisze:

    > jest...

    OK Masz rację. Już się nie odzywam :)

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2009-10-17 10:01:00
    Od: kam <...@...pl>

  • 17. Data: 2009-10-17 10:09:13
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Przepraszam, ale nadal nie rozumiem o czym mówisz.

    Jest właśnie całkowicie odwrotnie niż mówisz. Jeżeli mamy wyrok
    nakazowym ( czyli taki wydawany od ręki przez sędziego, bez udziału
    stron) to jego odpis
    raczej nie jest publikowany w sekretariacie danego wydziału karnego.

    Wszystkie wyroki karne z rozprawy są publikowane poprzez złożenie
    odpisu w sekretariacie sądu.
    Jak sobie wyobrażasz wyrok bez rozprawy, czy posiedzenia, bo
    oczywiście jest ogromna różnica między jednym, a drugim i nie
    mówimy o wyrokach nakazowych.

    Tak samo wyroki z posiedzeń np. w trybie art. 335 k.p.k. są tak samo
    publikowane.

  • 18. Data: 2009-10-17 10:18:09
    Od: kam <...@...pl>

    piotrl pisze:
    > Przepraszam, ale nadal nie rozumiem o czym mówisz.

    przeczytaj art.418a kpk, może zrozumiesz

    KG

  • 19. Data: 2009-10-17 10:20:02
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    piotrl pisze:

> [...]
    udziału
    > stron) to jego odpis
    > raczej nie jest publikowany w sekretariacie danego wydziału karnego.

    To wtedy nie mamy rozprawy i wtedy art. 418a kpk.

    > Wszystkie wyroki karne z rozprawy są publikowane poprzez złożenie
    > odpisu w sekretariacie sądu.

    Nie. Publikacja wyroku na rozprawie odbywa się przez jego ogłoszenie
    (odczytanie) - art. 418 kpk.

    > Jak sobie wyobrażasz wyrok bez rozprawy, czy posiedzenia, bo
    > oczywiście jest ogromna różnica między jednym, a drugim i nie
    > mówimy o wyrokach nakazowych.

    To ja nie wiem o czym mówisz. Nie twierdziłem że coś takiego sobie
    wyobrażam :) Prawdę mówiąc prawa karnego to już sobie w ogóle nie wyobrażam.

    --
    @2009 Johnson

  • 20. Data: 2009-10-17 10:39:31
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Możemy mieć posiedzenie w trybie art. 335 k.p.k i wtedy faktycznie
    odpis wyroku będzie udostępniony w sekretariacie.

    Mi się za to marzy ogólnopolska baza danych w której byłyby wszystkie
    prawomocne wyroki, nie tylko karne czy cywilne.