  • 1. Data: 2008-09-27 08:47:07
    Temat: Psy na smyczy i w kagancu?
    Od: "Sappheiros" <s...@o...pl>

    Witam,

    czy ktos z szanownych grupowiczow wie jak postwione w temacie pytanie ma sie
    do przepisow obowiazujacych w Krakowie?

    Z tego co wiem:
    "W miejscach publicznych na terenie miasta psy prowadzone będą wyłącznie na
    smyczy LUB (!) w kagańcu, a psy rasy uznawanej za agresywną albo psy w typie
    tej rasy - jednocześnie - na smyczy i w kagańcu."
    Tak wygladała w 2005r interpretacja ustawy o zmianie ustawy o ochronie
    zwierzat, przez kancelarie senatu.
    http://www.senat.gov.pl/k5/dok/opinia/2005/081/938.h
    tm

    Czy cos sie od tego czasu zmienilo?
    Czy moze przepisy prawa miejscowego (np. Miasta Krakowa) zmieniaja ten przepis?

    Z gory dziekujac za odpowiedz.

  • 2. Data: 2008-09-27 08:49:22
    Temat: Re: Psy na smyczy i w kagancu?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sappheiros pisze:
> [...]
    >
    > Czy cos sie od tego czasu zmienilo?
    > Czy moze przepisy prawa miejscowego (np. Miasta Krakowa) zmieniaja ten przepis?

    Regulują to przepisy poszczególnych miast. Na przykład w Warszawie
    pies musi być na smyczy. Jeśli nie jest agresywny, to w niektórych
    miejscach można go puścić wolno i to bez kagańca.

    Odnośnie Krakowa należałoby poszukać odpowiedniej uchwały.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-09-27 08:57:08
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Odnośnie Krakowa należałoby poszukać odpowiedniej uchwały.

    W Krakowie to planty wokół rynku płotkami ogrodzili, aby człowiek tam nie wchodził, a
    piesek mógł się wysrać.

    *piotr'ek*

  • 4. Data: 2008-09-27 09:44:03
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    > Jeśli nie jest agresywny, to...

    Jak rozumieć "nie jest agresywny"? Czy to znaczy, że od roku się jeszcze nikomu
    do gardła nie rzucił?

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-09-27 09:53:37
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Jak rozumieć "nie jest agresywny"? Czy to znaczy, że od roku się jeszcze nikomu
    > do gardła nie rzucił?

    Przelicznik buta i dłoni powinien być stosowany - tzn. jeśli mogę zadeptać psa lub go
    udusić to nie jest agresywny ;-)

    *piotr'ek*

  • 6. Data: 2008-09-27 10:38:15
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Regulują to przepisy poszczególnych miast. Na przykład w Warszawie pies
    > musi być na smyczy. Jeśli nie jest agresywny, to w niektórych miejscach
    > można go puścić wolno i to bez kagańca.

    W jakich miejscach można puszczać wolno? Byłbyś w stanie przytoczyć podstawę
    prawną?

  • 7. Data: 2008-09-27 12:35:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    strach pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    >

    > W jakich miejscach można puszczać wolno? Byłbyś w stanie przytoczyć
    > podstawę prawną?

    uchwała nr LXXVII/2427/2006 Rady miasta stołecznego Warszawy z dnia 22
    czerwca 2006 r. ,,Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie
    Miasta Stołecznego Warszawy"

    § 29
    [...]
    5. Na tereny przeznaczone do wspólnego użytku psy należy wyprowadzać na
    smyczy, a agresywne nadto w kagańcach.

    [...]

    7.W miejscach mało uczęszczanych przez ludzi dopuszcza się zwolnienie
    psa ze smyczy i kagańca pod warunkiem zachowania przez właściciela lub
    opiekuna pełnej kontroli zachowania psa za wyjątkiem psów rasy uznanej
    za agresywną lub mieszańce tych ras, które muszą mieć nałożony kaganiec.

    http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/587CF537-92ED-41
    F7-BDAB-2EB71F2D5486/601239/uch_2427doc.doc

  • 8. Data: 2008-09-27 12:41:23
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    to zobaczcie:
    http://zwierzaczki20.bloog.pl/kat,0,page,2,index.htm
    l?ticaid=66aee
    Jacek

  • 9. Data: 2008-09-27 12:42:52
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    Dzięki!

  • 10. Data: 2008-09-28 16:50:22
    Od: "Szerszen" <s...@t...pl>

    > 7.W miejscach mało uczęszczanych przez ludzi

    pozostaje tylko problem interpretacji powyzszego :)