  • Data: 2006-12-04 13:46:00
    Temat: Przywrócenie terminu odrzucenia spadku. Jak?
    Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Pytam w imieniu osoby, której dotyczy sprawa.

    Aktualnie toczy się przed sądem rozprawa dotycząca zapłaty długów, jakie
    w ramach spadku pozostały po osobie zmarłej. Rozprawa dotyczy rzecz
    jasna spadkobierców.
    Na rozprawie pani sędzia poinformowała jednego ze spadkobierców, by
    zwrócił się do sądu(?) pisemnie z prośbą o _przywrócenie półrocznego
    terminu przyjęcia/odrzucenia spadku_.
    W jaki sposób tego dokonać? Czy rzeczywiście należy pisemnie zwrócić sie
    do sądu, przed którym toczy się rozprawa? Jak miałoby wyglądać takie pismo?
    Proszę o wszelkie informacje na ten temat albo odesłanie mnie do
    odpowiedniej wykładni prawnej. W kodeksie cywilnym w części prawo
    spadkowe nie znalazłem takich informacji - a jedynie zapis, że po
    upłynięciu terminu uznaje się, że spadek został przyjęty.
    Na jakiej podstawie pani sędzia mogła stwierdzić, żeby zwrócić się o
    przywrócenie tego terminu?

    Pozdrawiam
    sjf