  • 31. Data: 2007-01-07 02:47:28
    Temat: Re: Przykra sprawa kolegi (narkotyki)
    Od: "Karolll" <K...@k...pl>

    dlatego, że jest to weekend. Znaleźli by się tacy, którzy już dawno by Cię
    > wyzwali od ćpunów i wyrok by wydali.

    Znaleźli by się tacy, którzy zamordowaliby ciebie czy mnie, za 5 zł na tanie
    wino, albo po prostu, dla zabawy.
    Nie rozumiem analogii :)

    Karol

  • 32. Data: 2007-01-07 14:46:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karolll" <K...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to jest w 100% prawda. Mam nadzieję że sąd nam uwierzy....

    Życzę Wam tego z całego serca, skoro to prawda.

    > W sądzie powiedziałbym że nie pamiętam dokładnej daty, ale było to wiele
    > miesięcy temu. Tutaj te 11 tak sobie chlapnąłem, mając na myśli "W cholere"
    > Teraz pasuje?

    No i teraz właśnie masz nauczkę. Jak czegoś nie pamiętasz, to mówisz, ze nie
    pamiętasz, a nie zeznajesz "na pałę", bo na takich szczegółach możecie się
    wyłożyć.

    > Ale przypuścmy ze Piotrek dostaje, powiedzmy 300 zł grzywny + 6 miesięcy w
    > zawiasach na rok. Czyli po 1,5 roku będzie już niekarany tak ? (zatarcie
    > skazania).

    Nie. W najlepszym razie zatarcie skazania może nastąpić po 3 latach, i to pod
    warunkiem, że sąd wyrazi na to zgodę i będzie to grzywna. Z urzędu grzywna
    zaciera się po 5 latach. W innych wypadkach terminy te wynoszą odpowiednio 5 i
    10 lat. (art. 107 kk)

  • 33. Data: 2007-01-07 19:06:34
    Od: "Karolll" <K...@k...pl>

    Dzieki ale mam jeszcze jedno pytanko, czy jeste możliwe aby sąd posłał
    Piotra na jakies testy na obecnosc THC w moczu np.? Czy moze on zgłosic chęć
    poddania się takim badaniom, albo wykonać je samemu, i przyniesc papierek z
    kliniki ze jest czysty? Czy to coś da ?

    Karol

  • 34. Data: 2007-01-07 19:13:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Karolll" <K...@k...pl> napisał w wiadomości

    Przestępstwem jest posiadanie narkotyków, a nie ich zażywanie.

  • 35. Data: 2007-01-07 21:44:51
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-01-07, Karolll <K...@k...pl> wrote:
    > Która, i proszę jaśniej, chodzi o grzywnę czy pozbawienie, i dlaczego nie
    > korzystna? (w sumie żadna kara korzystna nie jest :)) Ale jeśli dostanie np.
    > 6 miesięcy w zawieszeniu na rok, to po 1,5 roku jest czysty...

    Nie jest czysty. Zostanie jeszcze pozniej minimum 3 lata w Krajowym
    Rejestrze Karnym.

    --
    Tomasz Trystula

  • 36. Data: 2007-01-07 21:51:03
    Od: Tomasz Trystula <t...@t...pl>

    On 2007-01-07, Karolll <K...@k...pl> wrote:
    > A nie było nigdy podobnej sprawy? Przecież musi być jakiś precedens...

    W polskim prawie nie ma precedensow. Nawet jak kiedys byla rozpatrywana
    podobna sprawa, sad nie ma zadnego obowiazku kierowac sie tamtym
    orzeczeniem sadu.

    --
    Tomasz Trystula

  • 37. Data: 2007-01-08 00:02:05
    Od: "Karolll" <K...@k...pl>

    Czyli nie zawracac sobie głowy testami = stracone pieniądze i czas a sąd i
    tak nie wezmie tego pod uwagę bo to nie przedmiot sprawy ?

    Karol

  • 38. Data: 2007-01-08 00:03:19
    Od: "Karolll" <K...@k...pl>

    Mylisz się, zatarcie wyroku w zawieszeniu następuje pół roku po pomyślnym
    zakończeniu okresu próby, czyli jesli dostajesz 6 miesiecy w zawieszczeniu
    na rok, to po 1,5 roku z mocy prawa następuje zatarcie....

    Karol

  • 39. Data: 2007-01-08 00:52:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Mylisz się, zatarcie wyroku w zawieszeniu następuje pół roku po pomyślnym
    > zakończeniu okresu próby, czyli jesli dostajesz 6 miesiecy w zawieszczeniu na
    > rok, to po 1,5 roku z mocy prawa następuje zatarcie....

    Na jakiej podstawie?

  • 40. Data: 2007-01-08 01:11:43
    Od: "TomTom" <t...@m...pl>

    > Na jakiej podstawie?

    Pewnie na jakiejś podstawie się to odbywa, ale faktycznie zatarcie następuje
    po półrocznej karencji