  • 11. Data: 2009-09-17 06:28:38
    Temat: Re: Przyjęcie spadku, a wpis do ksiąg wieczystych
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Wrz, 22:02, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Art. 6.
    > Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi
    > skutki prawne.

    Faktem w rozumieniu tego przepisu jest m. zd. zajście jakiegoś
    zdarzenia, a nie jego niezajście, którego udowodnienie jest zazwyczaj
    niemożliwe. Ale naukowo tego nie uzasadnię.

    Żyjesz sobie bowiem w błogiej nieświadomości czyjejś śmierci, po czym
    po jakimś czasie zgłasza się do ciebie wierzyciel. Jak chciałbyś
    udowodnić fakt, że nie wiedziałeś o tej śmierci???

  • 12. Data: 2009-09-17 06:53:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To on ma 6 miesięcy na decyzję, od chwili, gdy się dowie.

    no konkretny spadkobioraca ma 6 miesiecy, o to mi chodzilo

  • 13. Data: 2009-09-17 09:00:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    przypadek wrote:

    > Żyjesz sobie bowiem w błogiej nieświadomości czyjejś śmierci, po czym
    > po jakimś czasie zgłasza się do ciebie wierzyciel. Jak chciałbyś
    > udowodnić fakt, że nie wiedziałeś o tej śmierci???

    Wszystko jedno jak.
    To ty chcesz wykazać, że nie minęło jeszcze 6 miesięcy od momentu, w
    którym dowiedziałeś się, że jesteś spadkobiercą i ze masz prawo spadek
    odrzucić. Jeśli sądu nie przekonasz, to z mocy prawa nabyłeś spadek
    wprost dawno dawno temu.

  • 14. Data: 2009-09-17 09:30:30
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 17 Wrz, 11:00, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Wszystko jedno jak.

    No a tak w praktyce, jak?

  • 15. Data: 2009-09-18 13:58:23
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    przypadek pisze:

    > No a tak w praktyce, jak?

    Polityka - nr 17 (2651) z dnia 26-04-2008; s. 32
    Raport
    Pułapka w spadku
    http://www.polityka.pl/archive/do/registry/secure/sh
    owArticle?id=3358785