  • Data: 2005-07-14 11:02:39
    Temat: Przycięcie (wycięcie) drzew
    Od: "e-kran" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Jestem posiadaczem działki w Krakowie, w której bliskim sąsiedztwie jest
    niewielki las (zagajnik). I bardzo się z tego cieszę !!! Jednak jest tu kilka
    drzew rosnących bardzo blisko granicy, a dodam że są to zwykłe topole, które
    górują nad otoczeniem i całkowicie je zdominowały. Ich korony się bardzo
    rozrosły, zacieniają teren i tłumią inne drzewa, m.in. bardzo ładne młode i
    kształtne dęby. Strach pomyśleć co będzie jak mi się takie olbrzymie drzewo
    wywróci na dach domu (dopiero "się buduję").

    Las jest we władaniu Ogrodu Zoologicznego w Krakowie (Las Wolski). Jak
    sądzicie: czy jest skuteczna metoda zwrócenia się do właściciela tego lasu z
    propozycją przycięcia lub wycięcia tych topoli? Moim zdaniem wygląd tego lasku
    znacznie zyskałby na tym, linia drzew wyłaby bardziej wyrównana i miła dla oka.
    Na co ewentualnie się powołać? Znalazłem gdzieś pojęcie "czyszczenia późnego"
    lasu ale nie wiem czy w stosunku do takiego zagajnika to pojęcie ma sens.
    Chciałbym dobrze przygotować taki wniosek aby nie spuścili mnie po brzytwie
    jako natręta i ignoranta.

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie sugestie
    e-kran