  • 21. Data: 2011-07-18 09:26:43
    Temat: Re: Przychodnia nie chce wydać wyników badań.
    Od: Samotnik <s...@W...art.pl>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 10:13:35 +0200, Marian Paździoch napisał(a):

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Prawa pacjenta pozwalają mi na wgląd w wynik i reszta mnie nie interesuje.
    > Pozatym pośrednio płaciłem.

    Muszą udostępnić dokumentację medyczną bez zbędnej zwłoki, jeśli nie chcą,
    to muszą mieć dobry powód (tutaj go nie znajduję) i podać przyczynę na
    piśmie. Dz.U. 2011 nr 125 poz. 712 - poczytaj.

    A to, że przychodnia nie dostanie za to zwrotu, to problem przychodni.
    Niech sobie przychodnia wylobbuje właściwy zapis w prawie, albo
    bezwarunkowy zwrot z NFZ. Tutaj chodzi nie o pieniądze, tylko o dobro
    pacjenta, który na kolejne badania może czekać długo lub nie móc ich
    przeprowadzić (bo np. objawy lub choroba chwilowo minęły).

    Klakierom z kategorii 'i my wszyscy za to zapłacimy' zwracam uwagę, że
    jeśli poszedłby do lekarza z tej przychodni na NFZ, to zapłacilibyśmy
    dodatkowo jeszcze za wizytę. A tak może weźmie, pójdzie do prywatnego i
    będzie o tyle taniej dla 'społeczeństwa'.

  • 22. Data: 2011-07-18 09:28:07
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 04:42:13 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No właśnie. PŁACISZ. Zapłać za badania a dostaniesz wynik.

    Przecież "zapłacił". Okazał (np. RMUA) ze podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu
    (obojętnie czy obowiązkowemu czy dobrowolnemu).

  • 23. Data: 2011-07-18 09:34:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.07.2011 11:28, Kamil pisze:
    > Przecież "zapłacił". Okazał (np. RMUA) ze podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu
    > (obojętnie czy obowiązkowemu czy dobrowolnemu).

    No i przychodnia się naje tym papierkiem? Póki papierek nie wywoła
    wpływu gotówki do przychodni, to wiesz ,,przecie zapłacił za diagnostykę
    w warsztacie, bo pomachał Mastercardem mechanikowi''.

    Inny przykład: Wezwałeś fachowca z branży IT do zbadania potrzeb. Gość
    zrobił wywiad, zaproponował jakie parametry powinien spełniać serwer, a
    ty mówisz ,,to ja ten serwer zamówię u konkurencji'' i konkurencja
    dostaje gotową specyfikację.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2011-07-18 09:59:13
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > zrobił wywiad, zaproponował jakie parametry powinien spełniać serwer, a
    > ty mówisz ,,to ja ten serwer zamówię u konkurencji'' i konkurencja

    Przykład jest nietrafiony. Jeśli wezwał speca z branży IT do zbadania
    potrzeb i za to badanie zapłacił, to postepowanie, że serwer kupił u
    konkurencji, bo miała lepsze warunki jest jak najbardziej fair. Za
    specyfikację zapłacił płacąc za badanie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2011-07-18 10:07:15
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 17 Jul 2011 22:34:51 +0200, gacek napisał(a):

    > Przy czym różnica jest taka, że nie zapłaciłeś za te badania,

    A wizyta podczas której lekarz wypisał skierowanie na badanie, to niby była
    usługą charytatywną? A nr skierowania, PESEL, dane osobowe są ...
    przychodni?
    Wyniki badania (jako świstek) pewnie będa należały do przychodni, ale już
    sama treść - należy do chorego. I musi mieć do tego dostęp.

  • 26. Data: 2011-07-18 10:13:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.07.2011 11:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > konkurencji, bo miała lepsze warunki jest jak najbardziej fair. Za
    > specyfikację zapłacił płacąc za badanie.

    Wasz Bulwiasta Jego Mać. Wasza umieć czytać? Bo przecie cały czas
    problem w tym, że analiza potrzeb była gratis, bo założenie takie, że to
    komplet usług.

    Od początku mówię, że jak gość zapłaci za badania, to niech sobie je
    bierze w pizdu. Na razie za badania zapłaciła jego przychodnia. Przecie
    nie ze złośliwości mu tego nie wydają.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2011-07-18 10:16:35
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Jul 2011 11:34:40 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No i przychodnia się naje tym papierkiem? Póki papierek nie wywoła
    > wpływu gotówki do przychodni, to wiesz ,,przecie zapłacił za diagnostykę
    > w warsztacie, bo pomachał Mastercardem mechanikowi''.

    Eeee...patrz....zamawiasz u mnie wykonanie prac kontrolno-pomiarowych
    instalacji elektrycznych. I tyle.
    Ja wpadam z kompletem aparatury, mierników, robię te prace, pomiary.
    Sporządzam na ich podstawie protokoły. W tych protokołach są wyniki i
    ZALECENIA. Zaleceniem jest np. wymiana uszkodzonych gniazd wtykowych.
    I teraz jest clou programu:
    - czy usuwanie usterek musze ja wykonać czy możesz do tego wybrać sobie
    innego elektryka?

    :))))
    Teraz już kumasz bazę? :)

> [...]
    > zrobił wywiad, zaproponował jakie parametry powinien spełniać serwer, a
    > ty mówisz ,,to ja ten serwer zamówię u konkurencji'' i konkurencja

    Ale za specyfikację oczywiście zapłacisz gościowi :)
    To tak jak z pomiarowcem :)

    A teraz jeszcze dojdzie motyw, że jeżeli byś chciał abym to ja usuwał te
    usterki, to możliwe że (w zależności od nakładów) opłaciłoby mi się jeszcze
    "zjechanie z ceną" ze tą pracę :)

  • 28. Data: 2011-07-18 10:17:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 18.07.2011 12:07, Kamil pisze:

    > A wizyta podczas której lekarz wypisał skierowanie na badanie, to niby była
    > usługą charytatywną?

    I dostali za nią 5zł? A badania ile kosztują?

    > Wyniki badania (jako świstek) pewnie będa należały do przychodni, ale już
    > sama treść - należy do chorego. I musi mieć do tego dostęp.

    Czyli treść diagnostyki wykonanej przez warsztat, czy treść analizy
    potrzeb IT przedsiębiorstwa itp. też? tak bez płacenia?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2011-07-18 10:31:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Od początku mówię, że jak gość zapłaci za badania, to niech sobie je
    > bierze w pizdu. Na razie za badania zapłaciła jego przychodnia. Przecie

    Za badanie w jego imieniu zapłacił NFZ, a jeśli nie zapłacił, to
    roszczenie jest do NFZ-u, a nie do pacjenta. Badanie - jak widać wedle
    przepisów ma zostać udostępnione pacjentowi, ktos podał tu
    rozporządzenie tego dotyczące.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 30. Data: 2011-07-18 10:50:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

> [...]
    > bierze w pizdu. Na razie za badania zapłaciła jego przychodnia.
    > Przecie nie ze złośliwości mu tego nie wydają.

    Raczej ze złośliwości, bo nie ma innego powodu.

    Pacjent chce iść do lekarza prywatnie, bo terminy w przychodni są bardzo
    odległe.
    A to oznacza, że albo maja tylu pacjentów, że lekarze nie wyrabiają albo
    mają za mało zakontraktowanych porad i rozkładają wizyty równomiernie na
    cały rok żeby im się limit w połowie roku nie skończył (częsta praktyka
    - np. lekarz przyjmuje 3 raz w tygodniu po 2 godziny, a pacjentów jest
    na 5 razy w tygodniu po 6 godzin, tylko NFZ za tylu nie zapłaci).
    I w jednym i w drugim przypadku "utrata" pacjenta nie oznacza utraty
    dochodu.
    Byłoby tak, gdyby lekarz nie miał obłożenia, siedział w gabinecie i
    dłubał w nosie, bo nie ma kogo leczyć.

    Ja bym z tym do rzecznika praw pacjenta w pierwszej kolejności poszła.
    Adres właściwego rzecznika i godziny jego urzędowania każdy ZOZ ma
    obowiązek podać do wiadomości, na pewno na tablicy ogłoszeń jest.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813