  • 1. Data: 2007-02-28 12:56:22
    Temat: Przetarg z przekrętami
    Od: "Witold Matysiak" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam problem z przetargiem. Pewnie dosyć znamienny dla naszego bagiennego
    kraju.

    Otóż ogólnopolski związek sportowy ogłosili pisemny przetarg na sprzedaż
    części swojego majątku ruchomego. Kryterium decydującym (100%) była oferowana
    cena. Została ogłoszona data i miejsce rozstrzygnięcia przetargu i otworzenia
    kopert z ofertami.

    Pojawiłem się na w wyznaczonym miejscu sporo przed wyznaczoną godziną.
    Poinformowałem sekretarkę, że czekam na rozstrzygnięcie przetargu. Zostałem
    poroszony o czekanie na korytarzu do wyznaczonej godziny. Dwie minuty po
    wyznaczonej godzinie, zapukałem do sekretariatu i dowiedziałem się, że komisja
    już obraduje. Na początku sekretarka odmówiła mi wstępu do pokoju komisji,
    lecz po stanowczym proteście zostałem wpuszczony.

    Zastałem otwarte dwie koperty i w 90% spisany protokół przetargowy.
    Konkurencyjna oferta przebijała moją o ok. 1 promil ceny, została złożona
    przez członka komisji przetargowej a na dodatek w wydrukowanym piśmie została
    ręcznie wpisana cena.

    Zgłosiłem w związku z tym protest, zażądałem spisania protokołu który
    stwierdza, że koperty otworzono bez mojej obecności mimo stawienia się w
    miejscu i czasie i że jedyna konkurencyjna oferta cenę wpisaną ma długopisem.

    Ustnie zostałem poinformowany, że przetarg zostanie ogłoszony jeszcze raz.

    I tu moje pytania. Jakie akty prawne regulują takie przetargi. Nie był to
    przetarg dot. zamówień publicznych. Co powinno znaleźć się w moim proteście.
    Czy oferta złożona przez członka komisji jest ważna?

    Z góry dziękuję za pomoc &#8211; choć podejrzewam, że bez prawnika się nie obędę.

    Witold Matysiak

  • 2. Data: 2007-02-28 13:37:21
    Temat: Re: Przetarg z przekrętami
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Feb 2007 13:56:22 +0100, Witold Matysiak napisał(a):

> [...]
    > Czy oferta złożona przez członka komisji jest ważna?
    >
    > Z góry dziękuję za pomoc &#8211; choć podejrzewam, że bez prawnika się nie obędę.

    Jest sobie takie rozporządzenie rady ministrów z dnia 5 października 1993
    r. w sprawie zasad organizowania przetargu na sprzedaż środków trwałych
    przez przedsiębiorstwa państwowe oraz warunków odstąpienia od przetargu
    (Dz. U. nr 97 poz. 443 z późn. zm.). Niby to co prawda dotyczy
    przedsiębiorstw państwowych, ale widziałem już instytucje kultury i urzędy
    gmin, które go stosowały, nie wiem tylko czy to ich obowiązek był, a jeśli
    tak, to z czego wynikał...
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/