  • 1. Data: 2007-02-28 11:46:25
    Temat: podpis pod fakturą vat niezgodą z umową a konieczność zapłaty
    Od: "mstef" <m...@p...fm>

    Witajcie,

    mam taki oto problem:

    podpisałem z biurem nieruchomosci umowę pośrednictwa kupna,
    z ktorej wynika iż płatność za usługę odbywa na podstawie dwóch rat:

    - 50 % po podpisaniu umowy przedwstepnej
    - 50 % po podpisaniu umowy przyrzeczonej

    dodatkowo pani podczas podpisywania umowy poinformowała o 10% rabacie,
    i informacje o tym dopisała odręcznie na umowie: "10 procent rabatu",
    przy czym nie udzieliła żadnej informacji o ewentualnych warunkach
    udzielenia takiego rabatu.

    Po podpisaniu umowy przedwstępnej otrzymałem fakturę opierającą na
    całą kwotę ( z udzielonym rabatem),
    no i niestety podpisałem fakturę, przy czym nie ma tam żadnej formułki
    typu "akceptuję i zobowiązuje sie do zapłaty", jest tylko mój podpis.
    Po ochłonięciu, zreflektowałem się że taki sposób zapłaty jest
    niezgodny z zawartą umową, i poprosiłem o korektę (50% teraz, 50% po
    umowie przyrzeczonej). Biuro nieruchomości twierdzi jednak, iz
    warunkiem rabatu była płatność ceny w całości, i ze mogą mi wystawić
    dwie faktury zgodnie z umową ale bez rabatu.

    Czy fakt, iz podpisałem fakturę z którą sie teraz nie zgadzam,
    przkreśla moje szanse na skuteczną walkę z biurem?
    Czy mogą nie uznać mojej prośby i żądać zapłaty według wystawionej i
    podpisanej ( a niezgodnej z umową) faktury?
    Czy jeżeli na umowie jest tylko informacja o rabacie bez warunków jego
    udzielenia, to biuro może twierdzić inaczej?
    Co radzicie w tej sytuacji?

    dziekuję za info

    michał

  • 2. Data: 2007-02-28 11:54:26
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Użytkownik "mstef" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witajcie,

> [...]

    >- 50 % po podpisaniu umowy przedwstepnej
    >- 50 % po podpisaniu umowy przyrzeczonej

    No to ja bym zapłacił połowę tej faktury teraz, a kolejną połowę później. No
    w końcu taka jest umowa.
    Wojtek

  • 3. Data: 2007-02-28 12:11:43
    Od: "mstef" <m...@p...fm>

    On 28 Lut, 12:54, "wojtaszek" <v...@i...pl> wrote:
> [...]
    > Witajcie,

    > No to ja bym zapłacił połowę tej faktury teraz, a kolejną połowę później. No

    Dla uściślenia:
    w umowie jest mowa o dwóch fakturach ( a nie jednej płatnej w dwóch
    ratach),
    poza tym na wystawionej fakturze jest jedna data płatności, nie jest
    to rozbite na dwie raty.

    pozdrawiam,
    michał

  • 4. Data: 2007-03-02 01:08:33
    Od: IGNAS <b...@o...pl>

    mstef napisał(a):

> [...]
    > ratach),
    > poza tym na wystawionej fakturze jest jedna data płatności, nie jest

    Jeżeli w umowie jest wyraźnie mowa w ilu ratach jest płatność sprzedawca
    musi wystawić korektę.

    Swoja drogą jeżeli na fakturze byś miał "płatność gotówką" z dniem
    podpisania to tylko sie cieszyć :)