  • 1. Data: 2003-12-27 16:03:29
    Temat: Przeszukanie Mieszkania a właściciel ???
    Od: "Magik" <w...@i...pl>

    cześć

    szukałem w archiwum ale nic ciekawego nie znalazłem a potrzebuję tylko
    odpowiedż i link to podstawy prawnej:
    czy policja moze przeszukać mieszkanie bez obecności w nim jego
    właściciela??
    ja uwazam ze raczej tak ale chciałbym wiedziec..

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-27 20:01:59
    Temat: Re: Przeszukanie Mieszkania a właściciel ???
    Od: "KILER" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Magik" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > właściciela??
    > ja uwazam ze raczej tak ale chciałbym wiedziec..

    Zobacz tutan na rozdział 25, art. 224
    http://www.kodeks.wirt.pl/kpk/dzial5.htm

  • 3. Data: 2003-12-27 20:46:13
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    > tutan na rozdział 25, art. 224
    > http://www.kodeks.wirt.pl/kpk/dzial5.htm
    No niby można w obecności sąsiada , pytanie tylko jak wejdą do domu , bo
    chyba drzwi wyważać nie będą ??

    Pozdr.

  • 4. Data: 2003-12-27 22:48:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magik" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    Można. Przybiera się wówczas inną dorosłą osobę do udziału w przeszukaniu.
    Pozostaje kwestia sposobu wejścia do lokalu. W błahych sprawach nikt nie
    będzie wyważał drzwi, bo to później jest kłopot. Ale często pod
    nieobecność właściciela lokalu są inni domownicy. I wówczas nie ma już
    problemu.

  • 5. Data: 2003-12-29 07:24:24
    Od: Azazell <a...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >będzie wyważał drzwi, bo to później jest kłopot. Ale często pod
    >nieobecność właściciela lokalu są inni domownicy. I wówczas nie ma już

    A jeżeli przy przeszukaniu jest obecny nieletni syn właściciela lokalu, to czy nadal
    konieczne jest przywoływanie dorosłego domownika lub sąsiada?

    A.

  • 6. Data: 2003-12-29 18:28:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Azazell" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > A jeżeli przy przeszukaniu jest obecny nieletni syn właściciela lokalu,
    to czy nadal konieczne jest przywoływanie dorosłego domownika lub sąsiada?

    To zależy od definicji "dorosłego", bo takowej ustawa nie wprowadza, choć
    posługuje się tym określeniem. Sprawę normuje art. 224. § 3. kpk: "Jeżeli
    przy przeszukaniu nie ma na miejscu gospodarza lokalu, należy do
    przeszukania przywołać przynajmniej jednego dorosłego domownika lub
    sąsiada."

    W praktyce za dorosłego uważa się pełnoletniego, ale w sumie można
    polemizować z tym poglądem. W każdym razie nie będzie błędem przybranie
    osoby trzeciej, bo takie prawo policjant zawsze ma, nawet jak w
    przeszukaniu bierze udział sam zainteresowany i jest pełnoletni.