-
1. Data: 2003-02-03 22:22:01
Temat: Przerywany czas pracy
Od: "nolti" <n...@o...pl>
Kodeks pracy wymaga, aby przerywany czas pracy był wprowadzony koniecznie w
układzie zbiorowym pracy (Art.129 5a). Czy prawidłowy byłby zapis w
układzie, że strony układu dopuszczają stosowanie przerywanego czasu pracy
wg z góry ustalonego harmonogramu, który wraz ze stanowiskami będzie zawarty
w Regulaminie pracy??
Wprowadzając ten zapis chcę na przyszłość mieć wolną rękę i w razie potrzeby
określić stanowiska, stworzyć harmonogram i wprowadzić ww. system pracy, bez
całej tej historii z PIPem i rejestracją zmian. A jak wiadomo, stanowiska,
ich nazwy i potrzeby pracodawcy zmieniają się często więc ścisłe zamknięcie
wszystkiego w układzie zbiorowym jest niemożliwe.
Proszę o odpowiedź, czy takie rozwiązanie sprawy jest zgodne z Art 129 5a
par.3.