  • 1. Data: 2004-10-13 09:34:04
    Temat: Przeniesienie firmy - konsekwencje
    Od: "Hipciolek" <h...@i...pl>

    Witam grupowiczów !

    Mam zapytanie, ktore nurtuje wielu (jeszcze) pracownikow naszej firmy. A
    mianowicie:
    Firma z siedziba w X ma dwa zaklady produkcyjne, w X i Y. Najpierw byl X, 7 lat
    pozniej wybudowano Y Zaklady te, dzialaja pod jednym szyldem firmy, z jedna
    siedziba w X. Obecnie siedziab firmy w X zostaje zlikwidowana, podobnie jak
    cala linia produkcyjna i przeniesiona do Y. Miejscowosc Y znaduje sie ok 190 km
    od X. W zwiazku z tym powstaje problem dotyczacy ok 30 osob w firmie:

    - czy mamy obowiazek przeniesienia sie do Y i na jakiej zasadzie ?
    - Czy przysluguje nam nocleg, wyzywienie, rozlakowe, dojazdy do pracy z domu ?
    Co musi zapewnic pracodawca ? Jakakolwiek rekompensata ?
    Na jaki okres czasu mozne nas zmusic pracodawca do zmiany miejsca pracy
    (wiekszosc ma wypowiedzenia na 3 msc) ?
    Czy przy odmowie moze nas zwolnic dyscyplinarnie czy tez nie ?
    Przysluguje odprawa ?
    Jest to zwolnienie grupowe , likwidacja zakladu ?
    Jak ma sie to do osob posiadajacych male dzieci (mozna je przymusic pod grozba
    dyscyplinarki) ?

    Za wszelkie odpowiedzi bede wdzieczny jak i wiele moich kolegow i kolezanek

    Pozdrawiam serdecznie

    Hipciolek

    P.S Mozliwosc przeniesienia sie (propozycje) otrzymaja najprawdopodobniej
    wszyscy z nas

  • 2. Data: 2004-10-13 10:24:47
    Temat: Re: Przeniesienie firmy - konsekwencje
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Hipciolek" <h...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > od X. W zwiazku z tym powstaje problem dotyczacy ok 30 osob w firmie:
    >
    > - czy mamy obowiazek przeniesienia sie do Y i na jakiej zasadzie ?

    nie, chyba że w umowach o pracę jako miejsce jej wykonywania macie wpisane i
    X i Y

    > - Czy przysluguje nam nocleg, wyzywienie, rozlakowe, dojazdy do pracy z
    domu ?

    nie, chyba że pracodawca wręczy Wam delagacje (byłby bardzo dobroduszny)
    wówczas bodajże diety albo że w firmie istnieją wewnętrzne regulaminy,
    układy zbiorowe przyznające takie prawa

    > Co musi zapewnic pracodawca ? Jakakolwiek rekompensata ?

    ale za co?

    > Na jaki okres czasu mozne nas zmusic pracodawca do zmiany miejsca pracy
    > (wiekszosc ma wypowiedzenia na 3 msc) ?

    na 3 m-ce w roku kalendarzowym może próbować oddelegować ale chyba się nie
    zdecydował skoro macie wypowiedzenia...

    > Czy przy odmowie moze nas zwolnic dyscyplinarnie czy tez nie ?

    odmowie oddelegowania? teoretycznie mógłby próbować, praktycznie przy tej
    odległości przerżnie w sądzie z kretesem. Doraźnie do obrony można też
    wykorzystać PIP - jest szybsza od sądu a przynajmniej powinna być.

    > Przysluguje odprawa ?
    > Jest to zwolnienie grupowe , likwidacja zakladu ?

    oczywiście że tak, nawet jeśli każdy dostanie propozycje pracy o te 190 km
    dalej, ale jeśli w wypowiedzeniach nie ma takiego uzasadnienia trzeba będzie
    to uzyskać przed sądem.

    > Jak ma sie to do osob posiadajacych male dzieci (mozna je przymusic pod
    grozba
    > dyscyplinarki) ?

    kobiet w ciąży i pracowników wychowujących dzieci do lat 4 - nie: art. 178
    kp.

    pzdr

  • 3. Data: 2004-10-13 10:42:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Hipciolek" <h...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy przy odmowie moze nas zwolnic dyscyplinarnie czy tez nie ?

    [ciach]

    jesli to jest przeniesienie siedziby firmy, a nie miejsca produkcji, to musi
    z wami podpisac nowe umowy z nowym adresem firmy
    w tym momencie mozecie nie podpisywac nowych umow (jesli to wam
    nieodpowiada) wtedy to jest rozwiazanie umowy z powodu pracodawcy, ze
    wszystkimi konsekwencjami, czyli odprawy itd musi wam wyplacic