  • 11. Data: 2020-03-17 16:02:01
    Temat: Re: Przełożenie wyborów prezydenta - możliwości prawne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 17 marca 2020 14:49:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    >Się chwalą? "Chiny: kolejne szpitale zwalniają ostatnich pacjentów" -
    >tyle, że
    >ja się pytam jakim cudem? Upilnowali każdego? KAŻDEGO z dziesiątków
    >tysięcy
    >zakażonych i milionów mających kontakt? Nikt nie zwiał, nikt z
    >wirusem nie
    >wyjechał po kryjomu na prowincje, do innych miast chińskich? Nie do
    >europejskich, tylko do chińskich?

    >A wirus, to co, wziął i wsiąkł? Uruchomił samodestrukcję? Chińczycy
    >wszystko

    Wszystkie epidemie przezylismy, wiec albo wirus wszystkich zarazil i
    sie uodpornilismy, albo faktycznie uruchomil samodestrukcje i przestal
    byc taki grozny jak na poczatku.
    Zauwaz, ze o swinskiej czy ptasiej grypie juz sie prawie nie
    wspomina - przestala byc grozna ?

    >zdezynfekowali? Od biurowca po bezdomnych? Chyba, że nie mają
    >bezdomnych...

    Mozliwe, ze nie maja.

    >Logicznie rzecz biorąc epidemia powinna się rozprzestrzeniać dalej po
    >Chinach,
    >od wielkich metropolii po prowincje i to w postępie geometrycznym,
    >skoro było
    >tak duże ognisko, tak dużo zainfekowanych i zarażonych...

    >Albo są tak dobrzy, albo mają tak dobre "oficjalne komunikaty" -
    >podejrzewam,
    >że innych niż te oficjalne nie wolno w Chinach publikować (w tym
    >raczej są
    >dobrzy).

    Przy okazji tego wirusa cos tam sie dowiedzielimy co tam w Chinach
    wolno, chocby na podstawie tego lekarza co pierwszy glosil epidemie
    :-(

    Do Wloch juz przylecieli.

    J.

  • 12. Data: 2020-03-17 17:17:00
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 17 marca 2020 16:02:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > byc taki grozny jak na poczatku.
    > Zauwaz, ze o swinskiej czy ptasiej grypie juz sie prawie nie

    Dane z sezonu 2018/19 mówią o 3,3mln zachorowań grypopodobnych w Polsce od
    września do marca, zmarło ok. 100 osób - zatem statystycznie każdy mieszkaniec
    Polski powinien mieć niemal bezpośredni kontakt z osobą chorą, zatem niema cały
    naród mógł "przechorować", albo prawie bezobjawowo zwalczyć własną odpornością
    - i to bym nazwał "uodpornieniem".

    Ale uodpornienie się setek milionów Chińczyków (zawężając do kilku rejonów)
    w trzy miesiące, przy "zaledwie" 80 tysiącach potwierdzonych przypadków, jeśli
    teoretycznie prawdą jest "łatwość" złapania infekcji?

    Logika jest podobna do "świńskiej grypy" i SARS - ale dlaczego te wirusy,
    teoretycznie mając takie same parametry "zaraźliwości" jak wirusy "zwykłej"
    grypy, nie zarażają tak masowo? Aż tak dobrze działa "prewencja"? To by jednak
    sugerowało, że tamte wirusy i ten są/były jednak "słabsze" niż "zwykła grypa" -
    więc "oco kaman"?

    No chyba, że "potwierdzić koronawirusa" w badaniu można tylko w przypadku osoby
    "bardzo chorej", a "średnio i słabo chore" mają fałszywe wyniki testów, tzn.
    mają wirusa, chorują w związku z nim, ale metoda testu go nie wykrywa - tyle że
    wtedy wszystkie statystyki można sobie wsadzić, oczywiście przed i po wsadzeniu
    zdezynfekować ręce ;) Dodatkowo przy tym założeniu, liczba "nosicieli" w Polsce
    powinna wnosić jakieś setki tysięcy.

    Słowotok medialny i ten oficjalny kupy się nie trzyma...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 13. Data: 2020-03-17 20:15:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 17.03.2020 o 14:49, J.F. pisze:

    >A co za problem się pochwalić?

    >Od kiedy stan faktyczny ma znaczenia dla mediów narodowych?

    Pochwalic sie mozna ... ale bedzie zle brzmialo jesli rownoczesnie sie
    poda "i wydluzamy zamkniecie szkol i granic o miesiac", to nawet
    zagorzali sluchacze mediow narodowych
    wychwyca :-)

    J.

  • 14. Data: 2020-03-17 20:19:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 20:15, J.F. pisze:

    > Pochwalic sie mozna ... ale bedzie zle brzmialo jesli rownoczesnie sie
    > poda "i wydluzamy zamkniecie szkol i granic o miesiac", to nawet
    > zagorzali sluchacze mediow narodowych
    > wychwyca  :-)

    Dramatyzujesz, najwyżej się puści zdjęcie wielkiej stopy zaspawającej
    drzwi od szkoły o mordzie podobnej do tuska i lud kupi.

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-03-17 20:29:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik rowerex napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >niema cały
    >naród mógł "przechorować", albo prawie bezobjawowo zwalczyć własną

    I o to chodzi - moze odporny, moze male objawy, moze kichal, prychal -
    ale do lekarza nie poszedl i do statystyk nie trafil.
    No i to "zwykla grypa", ktora co rok mutuje, ale odpornosc z
    poprzednich lat moze dzialac.

> [...]
    >przypadków, jeśli
    >teoretycznie prawdą jest "łatwość" złapania infekcji?

    Ale czemu nie ?

> [...]
    >wirusy,
    >teoretycznie mając takie same parametry "zaraźliwości" jak wirusy

    I to jest wlasnie ciekawe, bo one daja ciezsze objawy ... a moze
    dawaly ?

    >Aż tak dobrze działa "prewencja"?

    Eee ... zerowa chyba u nas.

    >To by jednak
    >sugerowało, że tamte wirusy i ten są/były jednak "słabsze" niż
    >"zwykła grypa" -
    >więc "oco kaman"?

    A jednak w Azji byly mocniejsze.

> [...]
    >testów, tzn.
    >mają wirusa, chorują w związku z nim, ale metoda testu go nie wykrywa

    Tak mowia. Ze na wczesnym etapie test moze nie wykryc.

> [...]
    >przed i po wsadzeniu
    >zdezynfekować ręce ;) Dodatkowo przy tym założeniu, liczba

    Trudno powiedziec, bo my jednak daleko od Chin. Ale blisko Wloch i
    Niemiec.

    No i patrz na ten statek - 20% zarazonych, 80% nie ..

    J.

  • 16. Data: 2020-03-17 20:32:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Dramatyzujesz, najwyżej się puści zdjęcie wielkiej stopy zaspawającej
    >drzwi od szkoły o mordzie podobnej do tuska i lud kupi.

    Kupi, ale to trzeba inaczej - pomimo bohaterskich decyzji naszego
    rzadu, podstepne dzialania opozycji nie tylko nie pozwolily ograniczyc
    rozwoju epidemii, a nawet doprowadzily do jej rozwoju :-)

    J.

  • 17. Data: 2020-03-18 06:42:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.03.2020 o 20:32, J.F. pisze:

    > Kupi, ale to trzeba inaczej - pomimo bohaterskich decyzji naszego rzadu,
    > podstepne dzialania opozycji nie tylko nie pozwolily ograniczyc rozwoju
    > epidemii, a nawet doprowadzily do jej rozwoju :-)

    O widzisz - uczysz się. Jestem pewny, że da się znaleźć albo w
    ostateczności "zrobić" zdjęcia jak kidawa z tuskiem podrzuca woreczki z
    zarazkami.Skoro się dało znaleźć tuska za kierownicą gazika w niemieckim
    mundurze i suweren nie ma pytań, to... Dobra - kończę bo się oftop robi.
    Tak czy inaczej - w razie czego wina tuska.

    --
    Shrek

  • 18. Data: 2020-03-19 00:36:57
    Od: n...@o...pl

    "A. Filip" <a...@p...pl> napisał(-a):

    > 1. Czy da się przełożyć wybory na podstawie _istniejących_ przepisów?
    > [ Kto, w jakim trybie i jaką ścieżką? ]

    da się anulować. warunek: musi pozostać 1 kandydat
    wówczas wybory zostają anulowane

  • 19. Data: 2020-03-20 15:02:56
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 16 Mar 2020 18:43:16 +0100, Shrek napisał(a):

    > Stan wyjątkowy.

    Ponoć jest jeszcze jedna możliwość:

    "Jeżeli jednak wybory miałyby odbyć się w wyznaczonym wcześniej terminie,
    widzę możliwość zastosowania przez wszystkich kontrkandydatów urzędującego
    prezydenta rozwiązania radykalnego, ale uzasadnionego, o ile sytuacja nie
    zacznie się niebawem stabilizować. To rozwiązanie wymaga jednomyślności
    kontrkandydatów i ich wycofania się z wyścigu wyborczego.

    Wówczas zgodnie z art. 293 kodeksu wyborczego, jeżeli głosowanie miałoby
    być przeprowadzone tylko na jednego kandydata, Państwowa Komisja Wyborcza
    stwierdza ten fakt w drodze uchwały, a marszałek Sejmu ponownie zarządza
    wybory."

    https://wyborcza.pl/7,75968,25791963,opozycja-ma-leg
    alny-sposob-zeby-zmusic-pis-do-przesuniecia.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 20. Data: 2020-03-20 15:17:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.03.2020 o 15:02, Olin pisze:

> [...]
    > wybory."
    >
    > https://wyborcza.pl/7,75968,25791963,opozycja-ma-leg
    alny-sposob-zeby-zmusic-pis-do-przesuniecia.html

    Pytanie co znaczy "marszałek sejmy ponownie zarządza wybory". A co jak
    nie zarządzi? Albo w 2045 roku? Pytania niby głupie, ale...

    --
    Shrek