  • 11. Data: 2006-09-30 15:55:50
    Temat: Re: Przelew na nieprawidlowe konto
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> napisał

    > Jesli zrobimy blad w numerze konta, i dane
    > osobowe nie zgadzaja sie z wlascicielem konta, to bank robi cofniecie
    > pieniedzy i przelew nie dochodzi do skutku.

    Tak było, już nie jest. Po wprowadzeniu nowej numeracji kont banki
    sprawdzają tylko techniczną poprawność numeru (np. cyfry kontrolne). Bank
    odbiorcy odeśle pieniądze tylko jeśli nie ma takiego konta lub zostało
    zamknięte.
    Natomiast niezgodność danych odbiorcy z numerem rachunku uprawdopodobnia
    fakt pomyłki nadawcy przelewu i bezpodstawnego wzbogacenia odbiorcy, i
    można to wykorzystać w sądzie.

  • 12. Data: 2006-09-30 16:49:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw Osmanski wrote:

    > Co mi sie tu nie podoba. Jesli zrobimy blad w numerze konta, i dane
    > osobowe nie zgadzaja sie z wlascicielem konta, to bank robi cofniecie
    > pieniedzy i przelew nie dochodzi do skutku.

    Banki już dawno przestały sprawdzać dane osobowe - po to są cyfry
    kontrolne, żeby się nie dało "pomylić przypadkiem kilku cyferek".

  • 13. Data: 2006-09-30 17:25:20
    Od: "MON" <m...@w...pl>

    A czy od momentu przeslania pieniedzy (marca) do powiadomienia tamtej
    osobie o pomylce (czerwiec) nie minelo zbyt duzo czasu?

    Gdyby nie udalo mi sie wygrac tej sprawy ile orientacyjnie wyniesie
    postepowanie sadowe?

  • 14. Data: 2006-09-30 17:31:26
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Alek napisał(a):
> [...]
    > Natomiast niezgodność danych odbiorcy z numerem rachunku uprawdopodobnia
    > fakt pomyłki nadawcy przelewu i bezpodstawnego wzbogacenia odbiorcy, i

    Dziwne, jednak jakims cudem, i teraz wracaja :)

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 15. Data: 2006-10-01 18:34:21
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Gdyby nie udalo mi sie wygrac tej sprawy ile orientacyjnie wyniesie
    > postepowanie sadowe?

    a moze napiszesz od razu o co Ci chodzi?

    jestem bardziej niz zainteresowany Twoimi uslugami,
    jesli potrafisz nawiazac kontakt z wlascicielem
    kota, znajac tylko numer.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 16. Data: 2006-10-01 18:42:34
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Co mi sie tu nie podoba. Jesli zrobimy blad w numerze konta, i dane
    > osobowe nie zgadzaja sie z wlascicielem konta, to bank robi cofniecie
    > pieniedzy i przelew nie dochodzi do skutku.

    Zyjesz chyba 10 lat do tyłu ... banki juz od dawna nie sprawdzają
    zgodności danych. Liczy sie tylko numer.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 17. Data: 2006-10-01 19:38:34
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Zyjesz chyba 10 lat do tyłu ... banki juz od dawna nie sprawdzają
    > zgodności danych. Liczy sie tylko numer.

    Przelew z czerwca 2006 z mBank do BZ WKB. Operacja nie została wykonana.
    Po analizie i telefonie do banku, okazalo sie ze numer konta i dane
    osobowe nie byly zgodne. Jak sie pozniej okazalo numer konta byl innej
    firmy a dane innej...
    10 lat do tyłu??? Hmm... ciekawe...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 18. Data: 2006-10-01 19:56:39
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

> [...]
    > Po analizie i telefonie do banku, okazalo sie ze numer konta i dane
    > osobowe nie byly zgodne. Jak sie pozniej okazalo numer konta byl innej

    Nawet na poczcie sprawdzają adres. Jak za mało o jedną cyferkę w numerze
    konta to też przekazu nie przyjmą.

    --
    Kaja

  • 19. Data: 2006-10-01 20:30:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kaja wrote:

    > Nawet na poczcie sprawdzają adres.

    Wątpię.

    > Jak za mało o jedną cyferkę w numerze
    > konta to też przekazu nie przyjmą.

    Duh - bo fizycznie nie mogą przyjąć: za krótki numer system odrzuci.

  • 20. Data: 2006-10-01 20:48:11
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Kaja napisał(a):

    > Nawet na poczcie sprawdzają adres. Jak za mało o jedną cyferkę w numerze
    > konta to też przekazu nie przyjmą.

    O numer konta sie nie czepiam, jak jest bledny (tzn blad w cyfrach) to
    wyjdzie to od razu. W koncu dwie pierwsze cyfry to numer kontrolny
    reszty wprowadzonych. Wystarczy wiedziec jak to sie liczy (nie zeby
    recznie to robic, ale jakims programem).

    pozdrawiam,
    Przemek O.