  • 1. Data: 2009-01-24 18:05:35
    Temat: Przedawnienie?
    Od: "Krzysiek Zieliński" <k...@p...onet.pl>

    W 2002 posiadałem konto w PKO BP. Straciłem pracę, pozostał dług 5000zł. Sprawa
    trafiła do sądu - BTE, później komornika. Ten ostatni umorzył postępowanie (nie
    miał z czego ściągnąć). W lipcu 2005r bank sprzedał dług firmie s-collect (jakiś
    fundusz). Firma ta w grudniu 2008 złożyła pozew do sądu grodzkiego, dostałem
    nakaz zapłaty w postępowaniu nakazowym.
    Czy to jest przedawnione?

  • 2. Data: 2009-01-25 09:13:48
    Temat: Re: Przedawnienie?
    Od: "Krzysiek Zieliński" <k...@p...onet.pl>

    Chodzi mi o to, czy dla nowego wierzyciela okres 3 letni przedawnienia liczy się
    od nowa (lipiec 2005) czy stwierdzenie długu (BTE z 2003r) jest dla niego
    również wartościowe.
    Przy okazji - windykator dzwonił w tygodniu pod mój adres zameldowania (nie
    mieszkam tam) i poinformował rodziców o kwocie zadłużenia oraz banku, którego to
    dotyczy. Czy miał takie prawo? Co z tajemnicą bankową w takim przypadku?

  • 3. Data: 2009-01-25 10:53:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Zieliński" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:7780.00000086.497c2d4c@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > (nie mieszkam tam) i poinformował rodziców o kwocie zadłużenia oraz
    > banku, którego to dotyczy. Czy miał takie prawo? Co z tajemnicą bankową

    Okres przedawnienia liczy się od BTE. Moim zdaniem przedstawiciel
    windykatora dopuścił się ujawnienia tajemnicy bankowej i co do zasady
    wyczerpuje to znamiona czynu zabronionego opisanego w art. 170 ust. 5.
    Problem może być z udowodnieniem tego faktu, bo Twoi rodzice są w tej
    sytuacji mało wiarygodnym świadkiem. Co innego, gdyby nagrali tę rozmowę.

  • 4. Data: 2009-01-25 14:19:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krzysiek Zieliński" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:7780.00000086.497c2d4c@newsgate.onet.pl...
    >
    > Okres przedawnienia liczy się od BTE. Moim zdaniem przedstawiciel

    Przecież po wydaniu BTE była prowadzona egzekucja komornicza, zatem
    termin przedawnienia liczy się teraz od chwili jej umorzenia.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-01-25 14:54:04
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Zieliński" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:7f4b.00000186.497b586f@newsgate.onet.pl...
> [...]
    > (jakiś
    > fundusz). Firma ta w grudniu 2008 złożyła pozew do sądu grodzkiego,

    jeśli masz nakaz nie możesz tego zostawić swojemu biegowi, bo się
    uprawomosni.
    zgłoś po prostu zarzut przedawnienia podając wszystkie fakty ( w tym datę
    umorzenia
    egzekucji komorniczej) i spokojnie czekaj na oddalenie pozwu

    macso

  • 6. Data: 2009-01-25 15:08:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przecież po wydaniu BTE była prowadzona egzekucja komornicza, zatem
    > termin przedawnienia liczy się teraz od chwili jej umorzenia.

    Tak, faktycznie termin przedawnienia biegnie od ostatniej egzekucji. Tylko
    to coś wszystko dziwne. Skoro była egzekucja to po co oni idą z tym do
    sądu?

  • 7. Data: 2009-01-25 15:32:45
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Moim zdaniem przedstawiciel
    > windykatora dopuścił się ujawnienia tajemnicy bankowej i co do zasady
    > wyczerpuje to znamiona czynu zabronionego opisanego w art. 170 ust. 5.

    A co ma firma windykacyjna do tajemnicy bankowej? Jej ona nie obowiązuje -
    art. 104 ust. 1 prawa bankowego.

  • 8. Data: 2009-01-25 19:34:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Tylko to coś wszystko dziwne. Skoro była egzekucja to po co oni idą z
    > tym do sądu?

    By uzyskać na siebie tytuł wykonawczy.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 9. Data: 2009-01-25 19:39:04
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak, faktycznie termin przedawnienia biegnie od ostatniej egzekucji.
    > Tylko to coś wszystko dziwne. Skoro była egzekucja to po co oni idą
    > z tym do sądu?

    Bo B w BTE jest od 'Bankowy', a nie 'Funduszowy'.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 10. Data: 2009-01-25 21:52:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > By uzyskać na siebie tytuł wykonawczy.

    A nie mogli tego cesją nabyć od banku? Pytam po prostu :-)