  • 1. Data: 2009-01-24 14:38:13
    Temat: Zdjęcie umieszczone bez zgody w regionalnej prasie
    Od: t...@e...pl

    Witam
    W regionalnej prasie zostało umieszczone zdjęcie na którym jestem ja i
    moje dwa psy.
    Zdjęcie jest do artykułu o podatku za czworonogi, pod zdjęciem jest
    podane moje imię i nazwisko.
    Zdjęcie jest tak wykadrowane, że 95% obszaru zdjęcia to ja i moje dwa
    psy. (nie jestem w tle czegoś itd.)
    Nie wyrażałem zgody na umieszczenie tego zdjęcia - nic nie
    podpisywałem.

    Co mogę z tym zrobić :-) ?
    Jakie prawo zostało naruszone?

    Za odpowiedzi z góry dziękuję!

    pozdr
    Tobzuz

  • 2. Data: 2009-01-24 16:09:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 24 styczeń 2009 15:38
    (autor t...@e...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak:
    <8...@r...go
    oglegroups.com>):

    > Co mogę z tym zrobić :-) ?

    Pokazać rodzinie z radością, że już niedługo zostaniesz celebrytką ala
    Doda. :D

    > Jakie prawo zostało naruszone?

    Autorskie. Art. 80. Ale że straty poniosłeś ,,straaaaszliwe'' to nie licz na
    wysokie odszkodowania.

    --
    Tristan

    Kupię płyty/kasety/mp3/cokolwiek z płyt Mydełko Fa i Mydełko Fa 2

  • 3. Data: 2009-01-24 19:24:17
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 06:38:13 -0800 (PST), t...@e...pl napisał(a):

    > Zdjęcie jest do artykułu o podatku za czworonogi, pod zdjęciem jest
    > podane moje imię i nazwisko.

    Skąd znali Twoje imię i nazwisko ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://grupy.3mam.net/ różne tematy

  • 4. Data: 2009-01-24 21:20:03
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 24 styczeń 2009 20:24
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <glfpt1$lav$1@inews.gazeta.pl>):

    > Skąd znali Twoje imię i nazwisko ?

    pewnie jest politykiem i temu go fotknęli.

  • 5. Data: 2009-01-25 10:37:59
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 22:20:03 +0100, Tristan napisał(a):

    > pewnie jest politykiem i temu go fotknęli.

    Wyprowadzanie psów raczej nie wiąże się z pełnioną przez niego funkcją.
    Jeśli psy były odpowiednio duże, to może dalsza część art. 81 (prawo
    autorskie, dla przypomnienia)?

    Art. 81 2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Facet i dwa psy to już zgromadzenie mogłoby być :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2009-01-25 11:11:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 styczeń 2009 11:37
    (autor Jan Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <pet5179d6mi5.7kbosrw4znuz$.dlg@40tude.net>):

    > Wyprowadzanie psów raczej nie wiąże się z pełnioną przez niego funkcją.

    Ale znajomość nazwiska i owszem. A o to pytano.

  • 7. Data: 2009-01-25 14:13:27
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sun, 25 Jan 2009 12:11:53 +0100, Tristan napisał(a):

    > Ale znajomość nazwiska i owszem. A o to pytano.

    A to przepraszam. Myślałem, że to przy okazji jeszcze tej ochorny
    wizerunku.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik