eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrywatność korespondencji: przekazywanie, cytowanie i powoływanie sięPrywatność korespondencji: przekazywanie, cytowanie i powoływanie się
  • Data: 2008-01-04 09:37:42
    Temat: Prywatność korespondencji: przekazywanie, cytowanie i powoływanie się
    Od: "Maciej Bliziński" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie, pl.soc.prawo,

    Próbuję zorientować się w obecnym prawie odnośnie prywatności i
    tajemnicy korespondencji, szczególnie jeżeli chodzi o przekazywanie,
    cytowanie i powoływanie się na nią. Ktoś powiedział mi następujące
    rzeczy:

    - Listu (w tym e-maila) adresowanego wyłącznie do nas nie wolno nikomu
    pokazać, nawet członkowi rodziny
    - Listu (w tym e-maila) adresowanego wyłącznie do nas nie wolnio
    cytować w korespondencji z inną osobą
    - Na list (w tym e-mail) adresowany wyłącznie do nas nie wolno się
    powoływać w korespondencji z inną osobą

    Osoba, która mi to powiedziała, powoływała się na prawo prasowe:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19840050024

    Spędziłem jakieś piętnaście minut nad tym dokumentem i nie znalazłem
    zapisu, który by potwierdzał powyższe stwierdzenia. Najbliższe tego
    byłyby:

    Art 14.
    6. Nie wolno bez zgody osoby zainteresowanej publikować informacji
    oraz danych dotyczących prywatnej sfery życia, chyba że wiąże się to
    bezpośrednio z działalnością publiczną danej osoby.

    Art 15.
    2. Dziennikarz ma obowiązek zachowania w tajemnicy:
    1) (...)
    2) wszelkich informacji, których ujawnienie mogłoby naruszać
    chronione pra wem interesy osób trzecich.

    ...te zapisy dotyczą pewnych szczególnych przypadków, tzn. sfery
    osobistej i interesów osób trzecich, "gołym okiem" nie widzę tutaj
    takiego generalnego zakazu przekazywania, cytowania i powoływania się.

    Czy wiecie coś więcej na ten temat? Czy potwierdzacie istnienie tych
    zakazów? Jeżeli tak, z których zapisów prawnych one wynikają?

    Pozdrowienia,
    Maciej